فعالیت بیش از ۲ میلیون نفر در تیم های ورزشی شهر / تاکید بر توسعه ورزش شهروندی

شهردارتهران با بیان اینکه به زودی با اقدامات شهرداری، شاهد روند رو به رشد برنامه های ورزشی شهروندان خواهیم بود، گفت: به دلیل اهمیت سلامت جسمی و روحی شهروندان، شهرداری تهران برنامه های ورزشی را یکی از مهمترین مسائل در بحثمدیریت شهری می داند و به زودی آن را در سطح شهربه نحو احسن توسعه خواهد داد.
به گزارش خبرنگار " تهران سما " دکتر محمد باقر قالیباف عصر امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات محلات شهر تهران که در مجموعه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام جواد(ع) و ۱۳ رجب سالروز میلاد حضرت علی(ع)، در مورد برنامه های شهرداری برای اوقات فراغت جوانان و شهروندان در فصل تابستان اظهار داشت: ‌ مجموعه شهرداری تهران مفتخر است که کنار برنامه های خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی به موضوع ورزش پرداخته و آن را یکی از دغدغه های اصلی خود می داند.

وی با اشاره به این که سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران را قهرمانان ملی کشور تشکیل می دهند، گفت: شهرداری تهران به حضور سه تن از قهرمانان کشور در شورای شهر افتخار می کند.

دکتر قالیباف ورزش را یکی از مهمترین دغدغه های شهرداری عنوان کرد و افزود: برای شهرداری تهران سلامت جسمی و روحی شهروندان از اهمیت بالایی برخوردار است به نحوی که در این راستا توسعه برنامه های ورزشی را یکی از اصلی ترین مسائل در مدیریت شهری می داند.

شهردار تهران یاد آور شد: امروز در هر محله و منطقه از شهر توسعه مکان های ورزشی را شاهد هستیم و در این راستا شهرداری تهران به امر ورزش همگانی توجه خاصی مبذول داشته است.

وی در پایان افزود: در آینده ای نزدیک روند رشد و توسعه ورزش برای شهروندان تهرانی با شکوه بیشتری ادامه خواهد داشت.

در ادامه مراسم، آقامیر رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران نیز گفت: اقدامات شهرداری تهران در حوزه ورزش رو به رشد بوده به نحوی که در حال حاضر با افزایش ۱۵ درصدی برنامه های ورزشی و مسابقات در محلات روبه رو هستیم.

وی ادامه داد: سازمان ورزش شهرداری تهران با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری برای اوقات فراغت تابستانی شهروندان برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی را در نظر گرفته که طی آن امیدواریم بحثاوقات فراغت شهروندان به نحو مطلوب پیش رود.

شهردار تهران بعد از این مراسم در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره برنامه‌های تابستانی و اوقات فراغت شهرداری تهران، گفت: امسال به دلیل ماه رمضان که دقیقاً در ایام تابستان است یکی از برنامه‌های خود را در این ماه به موضوعات فرهنگی و قرآنی در کنار سایر فعالیت‌ها اختصاص داده‌ایم.

وی با بیان این مطلب که امسال چهارمین المپیاد ورزشی محلات را آغاز کرده‌ایم، گفت: ‌توسعه مراکز ورزشی در دستور کار شهرداری تهران بوده و توجه به تیم‌های ورزشی، ورزش‌های همگانی در پارک‌ها و محلات را در برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

شهردار تهران تصریح کرد: بیش از دو میلیون نفر در سطح شهر تهران اعم از آقایان و بانوان در تیم‌های ورزشی شهرداری تهران فعال هستند.

وی افزود: سطوح مختلف سنی در تیم‌های ورزشی فعال هستند که تعدادی از آنها قهرمان‌هایی را که در گذشته نام‌آور بوده‌اند، تشکیل می‌دهند.

قالیباف درباره اینکه آیا تعامل لازم بین سازمان تربیت بدنی و سازمان ورزش وجود دارد؟ گفت: این تعامل بهتر از این می‌تواند باشد؛ زمانی سخن از این بود که ورزش‌های همگانی به دست شهرداری‌ها سپرده شود ولی هنوز این امر محقق نشده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تأثیر ورزش در روحیه شهروندان، اظهار داشت: با توجه به آلودگی هوا و آلودگی صوتی و همچنین پرکار بودن افراد، ورزش هزینه‌های بالایی را در بر دارد که اگر شهرداری بتواند امکانی را فراهم کند تا همگان ورزش را در سبد خانوار خود قرار دهند و مکان‌های ورزشی در نزدیک‌ترین محل زندگی‌شان باشد طبیعتاً سلامت جسمی، روحی و نشاط را برایشان به ارمغان می‌آورد.

شهردار تهران درباره احداثسالن‌های ورزشی برای بانوان نیز خاطرنشان کرد: ممکن است با شتاب روز اول احداثسالن‌ها انجام نشود ولی زمانی تعداد آنها محدود بود و در حال حاضر بالای ۱۲۰ سالن داریم.

وی افزود: همچنان در محلات مختلف بنا به نیازی که در آن محل وجود دارد احداثسالن‌های ورزشی ادامه خواهد یافت.

قالیباف همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه اقدامی برای واگذاری ورزش‌های همگانی به شهرداری صورت گرفته است یا خیر؟ اظهار داشت: در این‌باره صحبت‌هایی شد و در رسانه‌ها نیز این خبر اعلام شد که سازمان تربیت بدنی برای این امر اعلام آمادگی کرده است ولی تاکنون چنین اقدامی محقق نشده است.

وی افزود: شهرداری‌ها در سراسر کشور برای ورزش شهروندان دغدغه دارند؛ خوب است که سازمان تربیت بدنی به ورزش‌ها و تیم‌های حرفه‌ای بپردازد و ورزش‌های همگانی در اختیار شهرداری‌ها باشد. به عقیده بنده این تقسیم کار اقدامی مناسب خواهد بود.