تامین ۳ هزار خشت ایوان طلای حرم علوی

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی در اهواز اظهار کرد: در خوزستان مردم استقبال زیادی از بازسازی عتبات عالیات انجام داده‌اند به نحوی که بیش از ۳ هزار خشت طلا از سوی ۳ هزار نفر خریداری شده است و این تعداد خشت‌های خریداری شده جدای از میزان نذوراتی است که به ستاد عتبات عالیات خوزستان می‌رسد.

وی افزود: در این بین خانواده‌ای از یکی از شهرهای خوزستان ۱۳۵ خشت طلا را برای خود خریداری کرده‌اند که هر خشت با قیمت ۱۰ میلیون ریال ساخته و نصب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در همه حرم‌های عتبات عالیات در حال فعالیت هستیم، افزود: در بخش بازسازی عتبات عالیت در استان خوزستان در همه حرم‌ها به فراخور نیاز فعالیت می‌کنیم و به عنوان مثال در ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف بیش از ۳ هزار تن سیما اهدا کرده‌ایم که همگی توسط خیران خریداری و اهدا شده‌اند.

موسوی گفت: تامین آب حرم حضرت عباس(ع) را مردم شهرستان دزفول تعهد کردند و با اعتبار ۳۵ میلیون تومانی این مشکل برطرف شد و نظیر این مسائل بسیار زیاد است.

وی با اشاره به استقبال مردم از بازسازی حرم‌های عتبات عالیات در خوزستان افزود: در خوزستان استقبال از این بخش بسیار زیاد بود به نحوی که از سال ۹۰ تا کنون بیش از ۵۰ میلیارد ریال وجه نقد و ۲۳ کیلوگرم طلا به ستاد عتبات عالیات خوزستان اهدا شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان عنوان کرد: برآورد مالی طلاهای اهدا شده به ستاد عتبات عالیات خوزستان بیش از ۸۰ میلیارد ریال است.

وی تاکید کرد: طبق برنامهریزی انجام شده باید ایوان طلای حرم علوی تا پایان سالجاری به پایان برسد و در تلاش هستیم تا این مهم با نذورات مردم اجرایی شود.