ثبت‌نام فرزندان اتباع غیرمجاز در مدارس

به گزارش افکارنیوز، عزیز کاظمی درباره آخرین تصمیم‌های اتخاذ شده برای تحصیل فرزندان اتباع پاسپورتی، گفت: بخشنامه‌ای به استان‌های کشور ارسال شده است که بر اساس آن مدارس همکاری لازم را جهت ثبت‌نام فرزندان اتباع افغان پاسپورتی داشته باشند.

وی افزود: علی‌رغم اینکه تمدید یا عدم حضور حدود ۴۰۰ هزار اتباع افغان پاسپورتی نهایی نشده و در حال مذاکره بین مسوولان اتباع و امور خارجی دو کشور ایران و افغانستان است، اما تدابیر و دستورالعمل‌های لازم جهت ثبت‌نام فرزندان این اتباع تدوین و به استان‌ها ارسال شده است.

کاظمی گفت: این اتباع می‌توانند با استناد به ثبت‌نام فرزندان خود در سال تحصیلی گذشته برای سال تحصیلی جاری نیز ثبت‌نام کنند تا فرزندان آنها از تحصیل محروم نشوند.

به گفته مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، طی دو هفته آینده جلسه مشترک دیگری بین ایران و افغانستان برای بررسی و نهایی کردن وضعیت ۴۰۰ هزار اتباع غیرمجاز که چندین بار مهلت حضورشان در ایران تمدید شده، تشکیل خواهد شد تا برنامه نهایی اعلام شود.

کاظمی تاکید کرد: ثبت‌نام فرزندان اتباع افغان پاسپورتی نیز یکی از مساعدت‌هایی است که جمهوری اسلامی ایران برای اتباع انجام می‌دهد اما طرف افغانستانی باید شرایط بازگشت اتباع خود را فراهم کند.

وی تاکید کرد: برای ثبتنام دانشآموزان اتباع افغان هیچ مشکلی وجود ندارد و کسانی که حضورشان در کشور قانونی است، از حداکثر مساعدتهای ایران برخوردار خواهند شد.