اولویت کاروان‌های اعزامی سال آینده

به گزارشافکارنیوز،سعید اوحدی گفت: نگاه ما برای حج سال آینده این است که برنامه ریزی‌ها از زمان مناسبی انجام شود و تلاش می‌کنیم تا پیش از نوروز پروژه حج تمتع سال آینده را کامل کنیم.

وی ادامه داد: در این‌ صورت اسامی زائران را ۶ ماه زودتر در اختیار داریم و در ارتباط مستمر با نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی می‌توانیم از قبل به آنها را اطلاع رسانی و از بروز مشکلات پیشگیری کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: البته باید این بررسی‌ها به صورت مستمر باشد چون ممکن است این اتفاق دو روز قبل از اعزام اتفاق بیفتد و کار مستمر با زائر و اطلاع رسانی می‌تواند از وقوع مشکل برای زائران پیشگیری کند.

امکان انتقال گوشت‌های قربانی به کشور وجود ندارد


رئیس سازمان حج و زیارت، اظهار داشت: استانداردهای تعریف شده در کشور اجازه ورود گوشت‌های قربانی را به کشور نمی‌دهد با توجه به شرایط نگهداری گوشت‌های قربانی در سردخانه‌ای که در منا در نظر گرفته شده است نگهداری می‌شود.

اوحدی ادامه داد: تمام این گوشت‌ها به کشورهایی مانند پاکستان، بنگلادش، آفریقا و سایر کشورهای نیازمند انتقال داده می‌شود.

وی اظهار داشت: ذابحین ما امسال بسیار خوب عمل کردند و به اذعان مدیر بانک توسعه اسلامی، ایران امسال اولین کشوری بود که قربانی خود را تا ساعت ۱۳ به اتمام رساند.

امکان بازبینی در استفاده از پزشک مجموعه در حج سال آینده


معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال اولین سالی بود که از پزشک مجموعه در موسم حج استفاده شد این ابتکار مورد آسیب شناسی دقیقی قرار گرفت تا نقاط ضعف و قوت آن برای سال آینده مرتفع شود و بتوانیم خدمات پزشکی بهتری را به زائران و حجاج ارائه دهیم.

سهمیه مدیران کاروان‌های ادغام شده برای اعزام در سال آینده محفوظ است


اوحدی با اشاره به ادغام کاروانها در سال جاری گفت: امسال به دلیل ادغام کاروانها تعدادی از مدیران و کاروانها نتوانستند به سفر حج مشرف شوند که این افراد مطمئن باشند حق اعزام آنها محفوظ است و در اولویت اعزام در سال آینده قرار میگیرند.