انهدام کامل دو شبکه زورگیری و سرقت خودرو

به گزارشافکارنیوز،سرهنگ عباسعلی محمدیان در تشریح جزئیات انهدام این دو شبکه اظهار داشت: بنا به اهتمام و قول فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ مبنی بر برخورد با سارقان و زورگیران پلیس آگاهی تهران بزرگ اقدامات شبانه‌روزی خود را برای رصد و انهدام شبکه‌های زورگیری و سرقت پیگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: پیگیری جرایم خشن، زورگیری و یا جرایمی تحت پوشش ماموران پلیس به صورت ویژه در اداره آگاهی پیگیری می‌شود.

رئیس پلیس آگایه تهران بزرگ با بیان اینکه در جریان انهدام دو شبکه سرقت خودرو و زورگیری ۲۹ نفر از اعضای این باندها دستگیر شده‌اند گفت: با رصدهای صورت گرفته از سوی مامورین آگاهی تهران بزرگ این دو شبکه شناسایی شدند و ۲۹ نفر که به صورت دو شبکه جداگانه اقدام به زورگیری و سرقت خودرو از شهروندان تهرانی می‌کردند، دستگیر شدند.

محمدیان در تشریح جزئیات کشف سارقین خودرو افزود: این شبکه که مشتمل بر ۲۴ نفر بودند در قالب ۳ باند مختلف اتومبیل‌های شهروندان را در مناطق غربی و حاشیه‌ شهر سرقت می‌کردند و با انتقال آنها به گاراژ و تعمیرگاه‌های خاص قطعات و تجهیزات گرانقیمت آنها را جدا کرده و در ساعات کم رفت و آمد روز خودروها را در مناطق شهر رها می‌کردند.

وی تاکید کرد: در جریان دستگیری اخیر تعمیرکاران، صاحبان گاراژ، سارقان و مالخران مرتبط با این سرقت‌ها دستگیر شدند و به عبارت بهتر شبکه کامل سارقین خودرو از زمان سرقت تا خرید شناسایی، دستگیر و منهدم شدند.

رئیس پلیس آگایه تهران بزرگ همچنین در تشریح جزئیات سرقت زورگیران دستگیر شده گفت: این گروه ۵ نفره مشتریان بانک‌ها را که وجه نقد یا اشیاء قیمتی را با خود حمل می‌کردند با استفاده از شیوه زاغ‌زنی شناسایی و با تعقیب آنها و با بهره‌گیری از تصادفات ساختگی و تهدید با اسلحه سرد، چاقو و قمه اموال قیمتی و پول نقد آنها را به سرقت می‌بردند.

محمدیان با بیان اینکه در جریان انهدام باندهای اخیر ۶۰ تا ۷۰ فقره سرقت و اموال مرتبط با آنها شناسایی شده از همشهریان تهرانی خواست کسانی که در ماه‌های اخیر مورد تهاجم سارقین و یا مورد کیف‌قاپی و سرقت قرار گرفته‌اند، می‌توانند با مراجعه به ادارات هجدهم و بیستم آگاهی در خیابان وحدت اسلامی ضمن شناسایی متهمین کشف اموال مسروقه خود را نیز پگیر شوند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به سوء سابقه سرکرده باند سارقین خودرو گفت: سرکرده باند سارقین خودرو سال گذشته نیز در محدوده کلانتری ۱۳۴ در غرب تهران هنگام سرقت خودرو مورد هدف گلوله قرار گرفته بود و مجددا پس از آزادی از زندان باند دیگری را جهت سرقت خودرو تاسیس کرده بود.

رئیس پلیس آگایه تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس آگاهی به صورت جدی طرح مقابله با زورگیران، سارقین و جرایم خشن را در دست دارد تاکید کرد: پلیس آگاهی به صورت مشترک با یگان‌های امداد و پلیس پیشگیری مناطق جغرافیای جرم‌خیز را در شهر تهران شناسایی کرده و ماموران ما به صورت ناشناس مظنونین را تحت رصد خود قرار می‌دهند و درصددند تا آنها را در هنگام ارتکاب به جرم دستگیر کنند.

محمدیان نقاط جرم‌خیز شهر تهران را با توجه به جرایم ارتکابی متفاوت دانست و گفت: بیشتر موارد زورگیری در محدوده تجاری و مرکز شهر انجام می‌شود در حالی که سرقت خودروها در محدوده حاشیه‌ شهر و نقاط کم تردد با بهره‌گیری از ساعات کم‌تردد روز صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هدف از این عملیات‌ها خواستن زورگیری و سرقت در شهر تهران است با هشدار به زنان تاکید کرد: همراه داشتن وجوه نقد، طلاجات و مسکوکات در خارج از خانه به صلاح نیست چرا که ممکن است این موارد باعثشود تا خانم‌ها به طعمه‌ای برای زورگیران و سارقان بدل شوند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: با توجه به سرقت مسلحانه اعضای زورگیر باند کشف شده تاکنون دو نفر با ادعای مجروحیت از سوی این افراد به پلیس آگاهی مراجعه کردند ولی تصور بر این است که تعداد مجروحان با توجه به شناسایی‌هایی که بعد از این صورت می‌گیرد بیشتر باشد.

محمدیان در پایان با بیان اینکه اکثر متهمین دستگیر شده دارای جرایم مرتکب با سرقت و زورگیری هستند گفت: از این سارقان خودروهای گرانقیمتی نیز کشف شده که هزینه آن از محل سرقتهای انجام شده توسط این باند تامین شده است.