انهدام باند اخاذان مامورنما

به گزارشافکارنیوز،سردار احمدعلی گودرزی با اعلام انهدام باند اخاذان مامورنما و دستگیری ۱۷۳ تن از اراذل و اوباش در استان البرز اظهارکرد: طی دو ماه گذشته در پی دریافت گزارش‌های متعدد از شهروندان مبنی بر اخاذی از آنها تحت پوشش مامور نیروی انتظامی رسیدگی به موضوع و شناسایی سارقان و اخاذان مامورنما در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و جعل عنوان مامور پلیس‌های آگاهی، موادمخدر و اطلاعات توسط اخاذان و سارقان حرفه‌ای، چندین اکیپ ویژه از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی استان البرز تشکیل و با برگزاری جلسات متعدد، اقدامات اطلاعاتی و پلیسی به منظور شناسایی و دستگیری اعضای این باند آغاز شد.

گودرزی گفت: در ابتدای تحقیقات و با استناد به اظهارات مالباختگان مشخص شد که این باند در قالب دو گروه سه نفره با استفاده از خودروهای تیزرو و تحت پوشش ماموران انتظامی اقدام به سرقت و اخاذی از مغازه‌ها، منازل و مشتریان بانک‌ها می‌کنند. بنابراین ماموران با انجام تحقیقات و استفاده از بانک اطلاعاتی سارقان، سرنخ‌های اولیه از اعضاء این باند را به دست آوردند.

وی تصریح‌کرد: با شناسایی دو سرکرده اصلی این باند و شناسایی محل اختفاء و پاتوق‌های آنها در چهار نقطه مختلف شهرهای آبیک، کرج، نظرآباد و ساوجبلاغ این مناطق تحت کنترل نامحسوس ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه ماموران پس از آن که موفق به شناسایی مخفی‌گاه متهمان شدند، در قالب چهار تیم مجزا و به طور همزمان این آدرس‌ها را تحت محاصره قرار دادند و طی عملیات‌های غافلگیرانه موفق شدند، شش عضو این باند به نام‌های «مصطفی»، «رامین»، «غلام»، «بهروز»، «عبدالرحمن» و «مسعود» را که نسبت فامیلی باهم داشتند در شهرهای آبیک و نظرآباد دستگیر کنند. گفت: در بازرسی به عمل آمده از مخفیگاه متهمان چهار عدد قوطی افشانه اشک‌آور، چندین حلقه دستبند یکبار مصرف، اسلحه کلت کمری تقلبی و دیگر تجهیزات و البسه نیروی انتظامی به همراه هشت دستگاه خودرو تیزرو از جمله ماکسیما، پژو پارس و تیبا کشف شد.

گودرزی ادامه‌داد: سارقان و اخاذان مامورنما در اعترافات خود به نحوه و چگونگی اخاذی اشاره و عنوان کردند که در ابتدا یک یا دو نفر از آنها تحت عنوان «زاغ‌زن» به داخل بانک‌ها مراجعه و با زیرنظر قرار دادن مشتریانی که مبالغ زیادی وجه نقد دریافت می‌کردند آمار و اطلاعات آنها را به بقیه اعضاء گروه که داخل خودروهای خود و در بیرون از بانک منتظر بودند، داده و این افراد نیز با تعقیب خودرو شخص موردنظر، در یک فرصت مناسب و در یک منطقه نسبتا خلوت، تحت عنوان مامور پلیس آگاهی، موادمخدر و اطلاعات، خودرو مورد نظر را متوقف و اقدام به بازرسی بدنی از فرد و همچنین داخل خودرو می‌کردند و پس از آن که وجوه نقد و سایر اقلام قیمتی را سرقت می‌کردند با گرفتن سوئیچ خودرو فرد مورد نظر، به بهانه انتقال خودرو به پارکینگ در یک فرصت مناسب با خودروهای خود متواری می‌شدند.

فرمانده انتظامی البرز با توجه به اعترافات متهمان دستگیرشده مشخص شد که این افراد در شش ماهه گذشته در استان‌های اصفهان، تهران، گلستان، قزوین و البرز تحت پوشش ماموران انتظامی اقدام به اخاذی از مغازه‌ها، کسبه، منازل و همچنین مشتریان بانک‌ها کرده‌اند و اعضای این باند تاکنون به هفت فقره اخاذی تحت پوشش مامور انتظامی در شهرستان کرج، یک فقره اخاذی در غرب استان تهران، چندین فقره اخاذی در استان اصفهان و گلستان و نزدیک به ۲۰ فقره سرقت منزل و مغازه در این استان‌ها اعتراف کردند.

دستگیری ۱۷۳ تن از اراذل و اوباش در استان البرز


وی افزود: برخورد با اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم عمومی همواره یکی از مطالبات به حق مردم است و پلیس نیز با توجه به وظایف ذاتی خود و رسیدگی به درخواست‌های مردمی با جدیت و قاطعیت تمام برخورد قانونی و قاطع با اراذل و اوباش را در دستور کار خود قرار داده است و هرگز اجازه نخواهد داد که عده‌ای اوباش که فرهنگ و آداب زندگی اجتماعی را نیاموخته‌اند با هیمنه کاذب و پوشالی خود آسایش و آرامش شهروندان را بر هم زنند.

گودرزی گفت: از همین رو پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان به طور مستمر شناسایی، دستگیری و احضار این افراد را در برنامه‌های کاری و مأموریت‌های خود دارد. به گونه‌ای که از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۳ تن از اراذل و اوباش شاخص که با استفاده از اسلحه گرم و سرد اقدام به عرضاندام، عربده‌کشی و برهم زدن نظم عمومی می‌کردند را دستگیر کرده است و از این تعداد اوباش دستگیر شده که عمدتاً داری سوابق کیفری متعدد درگیری، شرارت، ضرب و جرح عمدی، نزاع دسته‌جمعی و… هستند ۱۲۵ تن به دادگاه معرفی و ۹۹ تن نیز پس از طی مراحل قانونی روانه زندان شدند و بقیه افراد دستگیر شده نیز پس از تشکیل پرونده و سپری کردن مدت زمان بازداشت خود با قید ضمانت و اخذ تعهد آزاد شدند.

به گفته وی، در طول این مدت تعداد ۱۱۹ نفر از اوباش نامی که قبلاً مرتکب شرارت شده بودند و دارای پرونده در پلیس اطلاعات هستند، احضار و ضمن اخذ تعهد مجدد مبتنی بر عدم انجام هر گونه رفتار ناهنجار در جامعه، توجیه شدند که پلیس حرکات، رفتار و ترددهای این افراد را تحت کنترل نامحسوس قرار داده و چنانچه مرتکب کوچکترین شرارت شوند، بلافاصله دستگیر و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک و دستگیری پنج قاچاقچی در کرج


وی با بیان اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتی و کنترل نامحسوس افراد سابقه‌دار و کسانی که مظنون به فعالیت در امر قاچاق، حمل، نگهداری و توزیع موادمخدر هستند، ماموران مبارزه با موادمخدر استان البرز متوجه فعالیت یک باند قاچاق موادمخدر در منطقه منظریه شهرستان کرج شدند، گفت: از همین رو شناسایی محل انبار موادمخدر و آدرس اعضاء این باند در دستور کار ماموران قرار گرفت.

گودرزی با بیان اینکه با کنترل نامحسوس ترددهای اعضاء این باند و تعقیب و مراقبت به مدت چندین شبانه‌روز سرانجام آدرس محل زندگی آنها مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد که اعضاء این باند موادمخدر از نوع تریاک را از استان‌های جنوبی کشور وارد استان البرز کرده و سپس اقدام به توزیع آنها در شهرستان‌های این استان به ویژه شهرستان کرج می کنند. گفت: ماموران پس از آن که مطمئن شدند اعضای این باند در صدد توزیع یک محموله بزرگ موادمخدر از نوع تریاک هستند منازل و مخفی‌گاه‌های اصلی این باند را شناسایی و دو روزگذشته طی دو عملیات جداگانه و همزمان موفق شدند پنج عضو اصلی این باند به نام‌های هوشنگ، کیومرث، رضا، عزیز و محمد را دستگیر کنند که در بازرسی از مخفی‌گاه این متهمان مقدار ۹۰۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف این منازل جاسازی شده بود کشف شد.

وی افزود: نکته قابل ذکر و مورد توجه در این پرونده این است که متهمان به منظور رهایی از چنگال قانون و چشمپوشی ماموران از مواد مکشوفه مبلغ ۵۰ میلیون تومان به ماموران پیشنهاد رشوه کردند، اما ماموران با صحت عمل خود ضمن رد پیشنهاد رشوه، متهمان را به همراه موادمکشوفه به پلیس مبارزه با موادمخدر انتقال دادند.