افزایش ۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر

به گزارشافکارنیوز،سردار اسماعیل احمدی مقدم در خصوص حادثه منطقه سراوان گفت: محل حادثه راه جدیدی بود که در منطقه کوهستانی ایجاد شده ولی متاسفانه هنوز فرصت استقرار برجک و پاسگاه‌های انتظامی وجود ندارد و در آن نقطه‌ای که ماموران انتظامی به کمین می‌رفتند با ضد کمین مواجه شدند، تلاش ما این است با همکاری دولت در اختصاص اعتبارات به ناجا و حل مشکلات مالی، اقدامات خوبی صورت گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در منطقه مرزی سراوان در حوزه اقدامات فیزیکی خلاء داشتیم و از این رو ورود موادمخدر و ترویست‌ها بصورت متمرکز در منطقه سراوان انجام می‌گیرد و همین گروه ترویستی ماه گذشته در کمین پلیس افتادند و مقادیر زیادی سلاح و مهمات نیز از آن‌ها کشف شد ولی آنان در نقطه صفر مرزی به داخل مرز پاکستان فرار کردند.

احمدی مقدم تصریح کرد: مسیر دیپلماسی و اقدامات اطلاعاتی در خصوص حادثه سراوان ادامه دارد و باید حتما این ترویست‌ها به سزای اعمالشان برسند و تقویت یگان‌های انتظامی منطقه، برگزاری رزمایش‌، ارتقای آموزش‌ها و تسریع در عملیات انسداد مرزها از جمله اقدامات تقویتی پلیس در این نقطه خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اقدامات تقویتی پلیس در غرب استان تهران گفت: سال جاری، ارزیابی جامعی از غرب استان تهران داشتیم که طی آن ساختار این منطقه نوسازی شد و متناسب با نیازهای منطقه، امکانات خوبی واگذار شد. لذا در سال جاری اقدامات خوبی در جهت تقویت نیروی انسانی صورت گرفته و امسال منطقه انتظامی غرب استان تهران، ۸ نمره ارتقاء یافت.

احمدی مقدم کاهش جرائم و افزایش احساس امنیت در غرب استان تهران محسوس را دانست و گفت: علیرغم این توفیقات، خلاهائی نیز وجود دارد ولی کمبود نیروی انسانی، ساختمان‌ها و تجهیزات تا پایان سال ۹۴ به غرب استان تهران واگذار می‌شود تا این نیرو در تراز سایر استانها قرار گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی حوزه مرز، موادمخدر و راهنمائی و رانندگی را به عنوان سه اولویت مهم پلیس یاد کرد و گفت: اولویت بعدی پلیس، طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی است و نتایج خوبی هم در حوزه راهور بدست آمده چراکه کاهش ۱۰۰۰ کشته در سال نشان دهنده پیشرفت محسوس پلیس در این حوزه است. همچنین اقدامات پلیس در مرزها نیز سرعت گرفته لیکن برخی خلاها همچنان وجود دارد.

وی با بیان افزایش ۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در ۷ ماه ابتدایی سال جاری تاکید کرد: در حوزه موادمخدر، با افزایش ۲۰ درصدی کشفیات موادمخدر روبرو بودیم که در ۷ ماه گذشته ۳۰۰ تن موادمخدر توسط پلیس و ۵۰ تن توسط سایر سازمان‌ها کشف شده است.

احمدی مقدم در خصوص امنیت مرزهای سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: در گذشته در این منطقه با وجود ۱۲۰۰ کیلومتر مرز با کشورهای خارجی، هیچ مانع فیزیکی وجود نداشت ولی در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر با کشور افغانستان و ۹۰۰ کیلومتر با کشور پاکستان انسداد مرز انجام گرفته و امروز مرز ایران با کشور افغانستان تبدیل به مرز امنی شده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نمره دادن به نیروی انتظامی باید از سوی مردم صورت گیرد گفت : مردم بایستی به نیروی انتظامی نمره بدهند و با حضور ۱۵۰ بازرس از ناجا تمامی استانها مورد بازدید قرار گرفتند و در مجموع میتوان به ناجا نمره ۸۴ از ۱۰۰ را داد.