سریال‌های ماهواره، خیانت را به صورت ضمنی ترویج می‌دهد

به گزارش افکارنیوز، دکتر محسن عیسوی در منطقه آذربایجان غربی، اظهارکرد: توجه نکردن به همسر مسبب اصلی خیانت در روزگار فعلی به شمار می رود؛ بنابراین اگر زن به شوهر یا برعکس شوهر به زن توجه نشان ندهد طرف مقابل مسائل عاطفی، احساسی و جنسی خود را در جای دیگر برآورده کرده و به سمت خیانت کشیده می‌شود.

وی افزود: درک نکردن و عدم توجه به خواسته‌های یکدیگر زوجین مهمترین و پررنگ ترین علت خیانت در جامعه کنونی به شمار می رود.

این استاد دانشگاه به تاثیر مخرب ماهواره‌ها نیز در این خصوص اشاره کرد و گفت: ماهواره ها تاثیر مخرب، مستقیم و منفی در مسئله خیانت دارند، بنابراین اگر فیلم‌ها و سریال‌های رسانه ملی جالب و جذاب باشد مردم کمتر به تماشای برنامه‌های ماهواره‌ای که مسئله خیانت را به صورت ضمنی ترویج می دهند روی می آورد.

عیسوی خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌های صدا و سیما غنی بوده و درآن به خواسته‌های تمامی اقشار جامعه توجه شود، اثر ماهواره‌ها در زندگی برخی از مردم کمرنگ می‌شود و برعکس اگر برنامه‌های سیما تکراری و غیر سرگرم کننده باشد مردم به رسانه‌ای روی می آورند که فرهنگ اسلامی و ایرانی را نشانه گرفته و در صدد ریشه کن کردن و تزلزل بنیان خانواده‌های مسلمان است.

استادیار دانشگاه پیام نور ارومیه با اشاره به اینکه خیانت نسبت به همسران از سوی زنان رواج بیشتری یافته است، افزود: به طور حتم زنی به همسر خود خیانت می کند که شوهرش به قدری مشغول فعالیت‌های اقتصادی و مادی است که زن و خانواده خود را به کلی به فراموشی سپرده است.

وی اظهارکرد: پیش از این برای مردان، خانواده هدف اول بود؛ اما در شرایط فعلی آنها کار و فعالیت‌های مادی را هدف خود قرار داده و زن و فرزند خود را در حاشیه می‌بینند.

به گفته این استادیار دانشگاه پیام نور ارومیه، به طور حتم زندگی‌هایی که با خیانت هر کدام از زن و یا شوهر تخریب شده قابل ترمیم است و در این راستا می توان با ابزار صبر، محبت و عشق به فرزند، زندگانی‌های خود را از خطر نابودی نجات داد.

عیسوی با اشاره به راهکارهای حفظ خانواده از خطر خیانت تصریح کرد: اگر زن و شوهر خواسته های یکدیگر را رعایت کرده و محبت و عشق خود را نسبت به هم ابراز کنند، زندگیها از خطراتی همچون خیانت مصون میماند؛ بنابراین با توجه به اینکه زنان در مسائل احساسی و عاطفی آسیب پذیرتر هستند، باید توسط همسر خود مورد محبت و نوازش مداوم قرار گیرند.