بازگشت تروریست ها به شرق کشور

به گزارش افکارنیوز، مهمترین اتفاق هفته روز جمعه هفته گذشته رخ داد. ساعت 4:20 دقیقه بود که واحد گشتی مرزبانی سراوان در حال جا به جایی نیروها در منطقه بود. هنوز دقایقی از توقف خودرو در میل 167 مرزی نگذشته بود که از بالای ارتفاعات بارش گلوله و اتش روی سر مرزبانان شروع به باریدن گرفت. همه چیز در کمتر از 20 دقیقه رخ داد و افراد گروهک تروریستی با استفاده از تاریکی شب به آنسوی مرز گریختند.

هنوز ۱۰ ساعت از وقوع حادثه نگذشته بود که تمامی مسئولان استانی از فرماندار تا استاندار و مسئولان وزارت کشور اظهار نظرهای مختلفی کردند. حتی نماینده مردم سراوان از اسارت تعدادی از سربازان خبر داد، خبری که عصر همان روز توسط مرزبانی تکذیب و اعلام شد ۳ نیروی این یگان در منتطقه گم شده بودند که پس از ساعتی پیدا شدند.

این حادثه که منجر به شهادت ۱۲ جوان سرباز کشورمان شد بار دیگر خبر از تشکیل گروهک تروریستی جدیدی در شرق کشور و لزوم توجه به مرزهای این استان می داد. گروهکی که نام خود را جیش العدل قرار داده و با استفاده از نیروهای باقی مانده گروهک ریگی تشکیل شده است مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است. در این میان که تمامی مسئولان و غیرمسئولان در باره این حادثه اظهار نظر کردند، مسئولان پلیس با گذشته بیش از ۳۶ ساعت اظهار نظر در این باره را آغاز کردند. در زیر مهمترین سخنان سردار ذوالفقاری فرمانده مرزبانی کشور در طول هفته در مورد حادثه را می خوانید.

پنج کشور منطقه ای و فرا منطقه ای از تروریست ها حمایت مالی و پشتیبانی تجهیزاتی می کنند
اعتراض شدید ایران به مرزبان های پاکستان به دلیل اهمال در کنترل مرز
تروریست ها دارای رابط هایی در داخل هستند اما با هیچ یک از سران طوایف ارتباطی ندارند
تیراندازی های مشکوکی از داخل خاک افغانستان به سمت مرزهای کشورمان می شود
تاکتیک های دفاعی و چینش ماموران در سراوان تغییر کرد
۱۰۷ درگیری مسلحانه با اشرار در مرز پاکستان داشتیم که ۶۷ مورد آن مسلحانه بوده است
تروریست ها سر راه گشت هایمرزبانی بمب کنترل از راه دور کار می گذارند
حق تعقیب مجرمان در خاک پاکستان را برای خودمان محفوظ می دانیم
در پی اعدام ۱۶ شرور در زاهدان امکان اقدام تلافی جویانه جنبش جیش العدل وجود دارد
بیش از ۲۱ تن انواع مواد مخدر در این مرزها کشف شده است

دختران میرحسین موسوی شکایت نکرده اند

رئیس پلیس کشور که در خصوص حادثه سراوان با خبرنگاران گفتگو می کرد در مورد حادثه رخ داده برای دختران میرحسین موسوی در روز عید غدیر گفت: این موضوع در حوزه وظیفه وزارت اطلاعات است و هرگونه اطلاع رسانی و بررسی که از سمت آنها انجام شود بسیار بهتر است. اما دختران این فرد تاکنون شکایتی را در نیروی انتظامی مطرح نکرده اند.

احمدی مقدم نیز در مورد حادثه تروریستی سراوان و شهادت ۱۴ مرزبان توضیحاتی را ارائه کرد که در زیر می خوانید.

*دستور العمل جامع اطلاع رسانی را داریم اما در این حادثه همه جز مقام مسئول حرف زدند.

*نیروها در حال کمین بودند اما تروریست ها از منطقه ای مشرف به آنها حمله کردند.

*سربازی مقدس است و وقتی قرار است مرگ به سراغ انسان بیاید جایش فرقی ندارد.

*پول یک هفته قاچاق سوخت از ان منطقه را می دادند مرز ها را مسدود می کردیم

*دولت قبل با دلار سوخت وارد می کرد و از شرق کشور باز این سوخت قاچاق می شد.

اولتیماتوم پلیس راهور به اتوبوس اسکانیا

در این هفته معاون فنی مهندسی پلیس راهور از مهلت سه ماهه پلیس به شرکت عقاب افشان نماینده اتوبوس اسکانیا خبر داد و در این باره گفت: این شرکت خودروساز تا بهمن ماه فرصت دارد تا معایب و نقایص خود را رفع کند. براساس اعلام کارشناسان این خودرو دارای معایبی است که باید هرچه سریعتر رفع شود. این مهلت تمدید نمی شود و در صورت عدم رفع معایب تصمیم قانونی گرفته می شود.

جمع آوری تمامی معتادان ولگرد تا پایان آذرماه

رییس پلیس تهران این هفته از زمانبندی پلیس برای جمع آوری معتادان ولگردخبر داد و در این باره گفت: ۴۰ پاتوق تجمع خرده فروشان و معتادان ولگرد تهران شناسایی شده است که طی دو هفته گذشته ۱۳ نقطه پاکسازی و مابقی تا پایان آذرماه در صورت ساخت کمپ ها پاکسازی می شود. قرار است با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر از ظرفیت کمپ های خصوصی استفاده شود.