ضرورت ترسیم نقشه راهی برای حفظ بنیان خانواده

به گزارش افکارنیوز، شهیندخت مولاوردی امروز پنج شنبه در دیدار با آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، حضور در محضر مراجع عظام را ره توشه راه خدمت رسانی دانست و گفت: باید از رهنمودها و توصیه‌های مراجع عظام بهره مند شویم تا با نگاهی ویژه به مبانی با ارزش اسلامی بتوانیم در برنامه ریزی‌های راهبردی موفق باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: طبق آمار اخیر ثبت احوال کشور، رشد ۷ درصدی طلاق و کاهش ۵ درصدی ازدواج بسیار نگران کننده است و باید نقشه راهی برای حفظ بنیان خانواده ترسیم شود.

وی با اشاره به جایگاه والای بانوان در عرصه‌های مهم اجتماعی عنوان کرد: طبق دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب به نظر می رسد به جایگاه زن در خانواده بی مهری شده است و باید قوانین به سمت حمایت از بنیان خانواده و ارائه شخصیت اصلی بانوان در عرصه‌های اجتماعی پیش برود.

مولاوردی خاطرنشان کرد: امیدواریم رهنمود های مراجع عظام، راهگشای رفع خلاء های قانونی شود به ویژه اینکه با حکومت شیعی و وجود منابع ارزشمند اسلامی انتظار می رود توجه خاصی به بنیان خانواده و نقش بانوان در امور گردد.

وی تصریح کرد:آمارها نشان دهنده حضور بانوان در عرصههای علمی می باشد اما لازم است برای بانوان و دختران الگوی عملی خوبی در راه رسیدن به اهداف مهم معرفی شود و بتوانیم قدم ها را درست برداریم تا در ارتقای سلامت روحی و فکری خانوادهها با تکیه بر نقش مهم زنان موفق باشیم.