بررسی اجرایی نشدن برخی از قوانین در حوزه زنان

به گزارشافکارنیوز،نخستین نشست مشترک معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با فراکسیون زنان مجلس برگزار شد، در این جلسه اعضای فراکسیون زنان با طرح اولویت‌ها و دغدغه‌های خود در خصوص بیمه زنان خانه‌دار، ماده ۲۳۰ برنامه پنجم توسعه، ماده ۲۲۷(تدوین سند امنیت زنان و کودکان)، افزایش مرخصی زایمان و طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده خواستار اجرایی شدن قوانین مربوط به زنان و خانواده در دولت و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری شدند و مطرح کردند که تحقق برنامه پنجم توسعه تنها با تعاملات مجلس و دولت امکان‌پذیر است.

در ادامه این جلسه مولاوردی گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های کاری در معاونت امور زنان و خانواده تعامل و همفکری با مجلس به ویژه فراکسیون زنان است و مواردی که به صورت قانون درآمده را پی‌گیری می‌کنیم تا اجرایی شود و دلایل اجرایی نشدن آنها را نیز بررسی خواهیم کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده درباره موضع‌گیری‌های برخی از اعضای فراکسیون در هفته‌های اخیر، اظهار کرد: به علت انعکاس ناقص نظرم در صدا و سیما در زمینه‌ افزایش مرخصی زایمان، سوءتفاهم‌هایی به وجود آمده بود و همین امر به نگرانی‌هایی در بین نمایندگان زن مجلس و زنان شاغل دامن زد.

وی تصریح کرد: در این زمینه ضمن آنکه معتقدم درباره‌ اعطای امتیازات به زنان باید نگاه همه‌ جانبه‌ای وجود داشته باشد، خود را به عنوان یک حقوقدان و عضوی از دولت قانون‌مدار، ملزم به اجرای قانون می‌دانم.

در پایان این جلسه مقرر شد معاونت امور زنان و خانواده و فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با هدف همافزایی و تعامل در اجرای قوانین و برنامههای مربوط به زنان و پیگیری دغدغههای مشترک به صورت ماهانه نشستهایی را برگزار کنند.