به گزارش افکارنیوز، آیا کمد لباس شما هم هر روز بیش از پیش پُرتر می شود و جای کمی برای پوشیدنی هایتان پیدا می کنید؟ اگر چنین است بدانید که شما تنها نیستید و می توانید با به کارگیری نکات ریزی آنجا را مرتب تر و دلنشین تر بکنید و به راحتی برای آنچه که می خواهید در آن آویزان کنید، جای کافی پیدا کنید.

کمد لباس تان را خانه تکانی کنید


به لباس هایتان نگاه کنید و ببینید کدامیک از آنها را بیشتر استفاده کرده و کدام را کمتر یا هرگز نمی پوشید. لباس هایی را که بیش از یک سال است نپوشیده اید، یا دیگر به سایزتان نیستند از کمد در آورده و به موسسات خیریه اهدا کنید.

آنچه را که می خواهید نگه دارید انتخاب کنید


بگذارید فصل ها و تناوب پوشیدن لباس ها راهنمای شما در نگهداشتن لباس ها در کمد باشد، در غیر این صورت آنها را در مکان دیگری نگهداری کنید.

جایگزین هایی برای کمبود قفسه در نظر بگیرید


اگر کمد لباس تان به اندازه کافی قفسه ندارد از سبدهای حصیری مشابه، کشوهای پلاستیکی استفاده کنید و آنها را در کمد جای بدهید و با برچسب آنچه را که در خود دارند، مشخص کنید. از سبد یا کشوهای کوچکتر برای نگهداری لوازم کوچکتر استفاده کنید.

لباس ها را با رنگ یا نوع شان دسته بندی کنید


کمد لباس را نیز مانند پوشه اسناد کاری بدانید که باید به نوعی طبقه بندی بشوند تا راحت تر بتوانید آنها را پیدا کنید. بهترین روش برای تفکیک اشیاء و لباس ها استفاده از رنگ، مدل، تناوب استفاده و غیره است.
به این منظور می توانید از آویزهای تک رنگ و همنوع یا با رنگ های مختلف که هر رنگی مختص پوشیدنی های خاصی باشد استفاده کنید.

از دیوار یا در خالی کمد استفاده کنید


می توان با نصب چند چنگک جالباسی، از این فضاها برای آویزان کردن کمربند، کیف، روسری و سایر وسایل کم حجم استفاده کرد. اگر کمد لباس تان به نوعی میز توالت شما است، به دیوار روبرو یا در آن آینه نصب کنید.

چوب لباسی های با کیفیت به کار ببرید


آویزهای پلاستیکی، چوبی یا فلزی دارای کیفیت بهتری نسبت به انواع سیمی هستند، چون به مرور زمان بد شکل نمی شوند و لباس های فصول سرد را به خوبی نگه می دارند.

طراحی فضای داخل کمد


فضای داخلی کمدتان را اندازه گیری کرده و ببینید برای نگهداری از پوشیدنی هایتان به چه وسایلی نیاز دارید. آنچه را که در کمد لباس تان دارید در آورده و سیستم جدید را در آن نصب کنید.

قفسه بندی داخل کمد


شاید بر این باور باشید که هر چه قفسه های داخل کمد بیشتر باشند، بهتر است اما این مسئله همیشه درست نیست چون قفسه ها خود جای نگهداری از وسایل را گرفته و تعداد زیاد آنها می تواند گذاشتن و در آوردن لباس و وسایل را دشوار کند. پس متناسب با لباس هایتان قفسه داشته باشید.

روشنایی فضای داخل کمد


کمد لباس تان چه کوچک باشد چه بزرگ، روشنایی مناسب می تواند کارآیی آن را بیشتر کند و به راحتی بتوانید لباس یا وسیله دلخواه را از آن پیدا کنید. اگر در حال حاضر کمدتان هیچ چراغی ندارد و سیم کشی داخلی نیز ندارد، می توانید از چراغ های ال ای دی که با باطری کار می کنند استفاده کنید و به سقف کمدتان نصب کنید.

برای نگهداری از کفش ها سیستمی به وجود بیاورید


به این منظور می توانید از جعبه های پلاستیکی شفاف، جعبه اصلی کفش که عکس کفش داخلش روی آن چسبانده شده، جاکفشی های پارچه ای و غیره استفاده کنید. کفش هایی را که زیاد به کار نمی برید در قفسه های بالای کمد نگهداری کنید.

لباس هایی که باید تا بشوند


لباس هایی را که با آویخته شدن بد شکل می شوند، تا کنید و از چوب لباسی آویزان کنید در غیر این صورت آنها را در کشو یا قفسه ها نگهداری کنید. لباس های سنگین تر را پایین و انواع سبک تر را روی آنها قرار بدهید و با نوع کاربری و رنگ شان از هم مجزا کنید.

تهویه هوای کمد


وجود یک سیستم تهویه هوا در داخل کمد می تواند جریان هوای مابین لباس ها را بیشتر کند و در نتیجه احتمال به وجود آمدن هر گونه قارچ و حشرات موذی را کاهش بدهد.

کمبود جا را در کمد لباس جبران کنید


اگر عرض کمد لباس تان کم است به جای یک میله از دو میله برای آویختن لباس ها استفاده کنید و یکی را در بالا و دیگری را پایین تر از آن نصب کنید.

مجله خانواده/ شماره ۴۹۶/ نيمه دوم آبان ماه ۹۲/ ترجمه: كارولين سحاكيان/ صفحه ۷۸