معجزه زنجبیل برای لاغری

به گزارشافکارنیوز،حسن اکبری گفت: زنجبیل در بهبود فرآیندهای داخل سلولی بسیار مؤثر است و بسیاری از بیماری ها را که به اختلال عملکرد سلولها بر اثر کمبود انرژی کافی به وجود می‌آیند، برطرف می کند.

وی ادامه داد: خواص درمانی زنجبیل شامل ضد تهوع(به خصوص تهوع حاملگی)، ضد درد(بخصوص دندان درد)،، صد سرماخوردگی، مقوی قلب، لاغر کننده(متعادل کننده، یعنی افرادی که دارای اضافه وزن هستند متعادل می‌شوند و افراد لاغر نیز متعادل می شوند)، ضد لخته شدن خون و کم کردن خطر سکته قلبی و مغزی است.

اکبری گفت: این گیاه همچنین ضد باکتری و ضد ویروس(به علت تقویت سیستم ایمنی بدن)، آنتی اکسیدان، ضد سرفه، ضد کبد چرب، ضد التهاب و ورم سلولی، ضد اسپاسم عضلانی(مصرف خوراکی و موضعی)، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، ضد نفخ و گازهای روده‌ای است و باعثافزایش ترشح اسید و آنزیم های مفید معده‌ای برای هضم غذاها می‌شود.

دانشیار پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواص دیگر زنجبیل را پایین آورنده کلسترول و تری گلیسرید خون، پایین آورنده قند خون، ضد سکته های مغزی و قلبی، ضد آلزایمر و درمان کننده آْسم، ام اس و آرتروز مفصلی عنوان کرد.

اکبری مهمترین مکانیسم اثر زنجبیل را اصلاح فرایندهای سلولی دانست و گفت: اگر زنجبیل پودر شده خیلی مانده و کهنه باشد دیگر بو و خاصیت اصلی خود را نخواهد داشت پس باید زنجبیل را به صورت تازه تهیه و استفاده کنیم تا اثرات معجزه آسای آن را ببینیم.

این محقق طب اسلامی ادامه داد: زنجبیل را می توان در تمام خوراکی ها (چه به صورت گیاه و چه پودر) استفاده کرد گاهی هم به صورت دمجوش با خرما و عسل و گاهی هم به صورت شربت مصرف کرد.