افزایش طلاق عاطفی در جوامع درحال توسعه

به گزارشافکارنیوز،علی داوطلب اظهار کرد: طلاق عاطفی بین زن و شوهر به سردی گرایی، شکایت از یکدیگر، گله گذاری و بدبینی آنها از یکدیگر اطلاق می شود و بیشتر از زمانی شروع می شود که زن و شوهر نمی‌توانند نیازهای عاطفی یکدیگر را برآورده کنند.

وی تصریح کرد: از جمله دلایلی که می توان برای طلاق عاطفی ذکر کرد، درک نکردن رفتار و گفتار یکدیگر، خیانت، پنهان کاری و خودبینی و تحقیر دیگری است.

داوطلب با بیان اینکه در جوامع کنونی میزان طلاق عاطفی بیشتراز طلاق قانونی است، افزود: این نوع طلاق در جوامع درحال توسعه در حال افزایش است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه طلاق عاطفی زمینه ساز بروز برخی بیماری‌های روحی را در طرفین بخصوص زنان به دنبال دارد، گفت: از جمله این بیماری‌ها می‌توان به افسردگی، بی مهری، عدم حس امنیت در کنار یکدیگر و خشونت‌های رفتاری اشاره کرد؛ به طوری که درچنین خانواده‌هایی فرزندان خواستار دوری از والدین هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: طلاق عاطفی به غیر از اثرات سویی که بر زن و شوهر دارد، خطرات زیادی را نیز مانند عدم امنیت، نداشتن ارتباط سالم با اطرافیان و برخی بیماری‌های روحی روانی برای فرزندان به دنبال دارد.

داوطلب با بیان اینکه خانواده به عنوان عضوی موثر در جامعه اگر دچار نابسامانی شود جامعه را از حالت تعادل خود خارج میکند، تاکید کرد: برای جلوگیری از طلاق عاطفی در بین زن و شوهر باید به عواملی مثل سن ازدواج، داشتن فرهنگ مشابه، مراجعه برای مشاوره قبل از ازدواج و تفاهم قبل از ازدواج دقت زیادی شود.