به گزارش افکارنیوز، در چنین مواقعی باید چه عکس العملی نشان دهید؟ چطور است یک جنگ حسابی راه بیندازید و همسرتان را به علت خطایش سرزنش کنید؟ با قهر طولانی مدت موافقید؟ گزینه های زیادی پیش روی شماست، اما قرار ما این است: راهی را انتخاب کنیم که کمترین لطمه را به عشق​ ما و همسرمان بزند.

بهتر است اول بپذیر​یم که ما انسان ها دوست داریم دیگران را مقصر جلوه دهیم و سعی مان این است که برای هر خطا و مشکلی به دنبال مقصر دیگری بگردیم. سخت است بپذیریم که مقصر خود ما هستیم. همسر شما هم یکی مثل بقیه است. او هم دوست دارد که بی عیب باشد و همین حس کمال جویی نمی گذارد تا براحتی بپذیرد خطا کرده است.

حال اگر شما پی به خطای او بردید، دو راه پیش رو دارید. اگر خطایش کوچک و قابل چشم پوشی است، برای بخشیدن درنگ نکنید. مسائل کوچک و بی اهمیت ارزش این را ندارند که رابطه شما را در گیر مشکلات کنند، اما اگر خطایش بزرگ است و ذهن تان را در گیر​ و قلب تان را جریحه دار​ کرده، پس بهتر است با او در میان بگذارید.

به جای آن که به ترک دیوار هم ایراد بگیرید و سر موضوعات بی اهمیت بدخلقی کنید، اصل قضیه را بگویید. خیلی از همسران وقتی دلخور هستند، دلیل اصلی آن را نمی گویند، اما مدام به چیزهای دیگر ایراد می گیرند، کم حوصله و ناآرام می شوند، زود از کوره در می روند و خلاصه زندگی را تلخ می کنند بدون آن که معلوم شود اشکال کار کجا بوده است.

سعی کنید منطقی و دوستانه خطای همسرتان را به او بگویید. ​ مهم است که او نوع احساس شما را بداند، خشمگین شده اید، احساس سرشکستگی کردید یا غمگین و ناراحت هستید. ​ بعد از این که توانستید همسرتان را متقاعد کنید که اشتباه کرده است، مرحله بعد بخشش اوست. اگر از شما عذرخواهی کرد و خواست ​ او را ببخشید، بهتر است عکس العمل مناسبی داشته باشید. قرار نیست به دلیل این اشتباه، زندگی تان به هم بریزد. پس هر چه زودتر موضوع را تمام کنید.

البته با توجه به بزرگی خطای طرف مقابل​ ممکن است چند روزی طول بکشد تا بتوانید فراموش کنید. اگر چنین بود، به همسرتان بگویید برای بخشیدن نیاز به زمان دارید و در این مدت با خود خلوت کرده، خوبی های همسرتان را مرور کنید.

پذیرفتن عذر خواهی دیگران یک هنر بزرگ است؛ هنری که اگر کسب کنید در زندگی زناشویی تان بسیار موفق می شوید؛ هنر گذشت. سعی کنید گذشت داشته باشید. اگر او از کار خود پشیمان است یعنی می توانید شروع زیباتری را با هم تجربه کنید.

​هفته های بعد درباره همسری که خطایش را نمی پذیرد، صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.