تعیین تکلیف گودبرداری ۳۰ ساله یک مسجد

به گزارشافکارنیوز،در بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران نخستین دستور به ارائه گزارش دبیر شورای عالی منطقه ۱۳ شهرداری تهران در خصوص ظرفیت‌ها، مشکلات و نیازهای این منطقه اختصاص یافت.

محمود معنوی در جریان ارائه گزارش خود و بعد از پایان پخش کلیپی درباره اقدامات صورت گرفته در این منطقه دررابطه با مشکلات موجود، اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته درسطح منطقه با پیگیری مستمر شورایاری‌ها و تعامل خوب شهردار منطقه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بخش اعظمی از منطقه به پادگان‌های نظامی اختصاص پیدا کرده که با توجه به شرایط و تراکم بالای منطقه لازم است حداقل بخشی از دیوار پادگان‌ها عقب‌نشینی داشته باشد. همچنین اتوبان شهید باقری نیز نیاز به دیوار صوتی به طول هزار متر دارد.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: شهر همانند یک مثلثاست که شهر، شهروند و مدیریت شهری سه ضلع آن را تشکیل می‌دهند. اما شورایاری‌ها نیز به عنوان نمایندگان شهروندان در واقع یکی از اضلاع مثلثهستند که مسائل و مشکلات سطح منطقه را پیگیری می‌کنند.

وی خواستار جمع بندی انتخابات ستاد شورایاری‌ها تا هفته آینده شد و گفت: شورایاری‌ها سه دوره را پشت سرگذاشته‌اند که خدمات قابل ملاحظه‌ای در شورای سوم رخ داد. بنده از هیئت رئیسه تقاضا دارم که هرچه سریعتر ستاد شورایاری‌ها در سطح محلات تهران تشکیل شود.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران به مسجد المهدی که ۳۰ سال است که در این منطقه گودبرداری شده اما به سرانجامی نرسیده است، اشاره کرد و گفت: برای ساخت مساجد اعتباری درنظر گرفته شده بنابراین از دوستان کمیسیون عمران و برنامه و بودجه می‌خواهیم تکلیف این مسجد را بعد از ۳۰ سال که از گودبرداری آن می‌گذرد روشن کنند.

وی ادامه داد: در نقطه‌ای که مرز بین دو منطقه است با تراکم مسائل روبرو هستیم چرا که معلوم نیست حرف نهایی را کدام منطقه باید بزند بنابراین از دنیامالی رئیس کمیسیون عمران شورا می‌خواهیم برای این موضوع راهکاری پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به درخواست دبیر شورایاری منطقه ۱۳ مبنی بر ایجاد دیوارهای صوتی در اتوبان باقری اشاره کرد و گفت: برای این اتوبان خواستار هزار متر دیوار صوتی شده‌اند که بهتر است این موضوع نیز مورد بررسی قرار گیرد تا نتیجه این بررسی‌ها در تعیین بودجه سال ۹۳ تاثیرگذار باشد.

الهه راستگو عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خواستار توجه ویژه به بودجه شورایاری‌ها شد و اظهار داشت: توانمندسازی در جهت بهبود شرایط نیازمند بودجه و امکانات است ضمن اینکه با توجه ویژه به بودجه انگیزه بیشتری در شورایاری‌ها ایجاد خواهد شد.

اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران هم اظهار داشت: خبرهایی به دست ما رسیده مبنی بر اینکه بین برخی شورایاری‌ها و مناطق هماهنگی لازم وجود ندارد امیدوارم در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم به این گونه مسائل دقت ویژه‌ای شود.

هادی ساعی با دقایقی تاخیر در جلسه امروز و بعد از چند جلسه غیبت پیاپی حضور یافت. حبیب کاشانی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در میان ارائه گزارش دبیر شورایاری محلات با مشاهده حضور ساعی صحبت‌های او را قطع کرد و گفت برای حضور آقای ساعی در جلسه صلوات بفرستید!

اسماعیل دوستی در بخشی دیگر اظهاراتش که به شورایاری‌ها مربوط بود به حضور ساعی در جلسه امروز خیرمقدم گفت و اظهار داشت: ساعی درحال انجام کار بزرگ است که امیدوارم مورد رضایت خداوند قرار گیرد.

ساعی در حال بازی کردن در فیلمی با موضوع دفاع مقدس است.