یکسان شدن افکار ونیازهای دختران وپسران

به گزارشافکارنیوز،مجید کاشانی افزود: در هیچ کجای تاریخ دختران و پسران تا به این اندازه در زمینه ارتباطات‌های بین‌ نسلی از نظر نوع تفکر به هم نزدیک نشده بودند و در سال‌های اخیر انگیزه ما و تصورات کاملا یکسان شده‌اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که دختران و پسران چه از لحاظ فطرت و تفاوت‌های فیزیولوژیکی و روانی و چه از نظر رفتارهای جنسی، ارتباطات اجتماعی و عاطفی و شأنیت اجتماعی در دو پایگاه و منزلت متفاوت هستند و متاسفانه فرهنگ‌های استعماری و غربی توانسته‌ است این تفاوت را کمرنگ کنند و جوانان را در موقعیتی یکسان قرار دهد.

کاشانی با اشاره به اینکه برخلاف تفکر بزرگسالان تمام جوانان توجه و دغدغه چندانی بر شغل و ازدواج و مسکن ندارند، گفت: نیازهای جوان را باید از دو نگاه بررسی کرد که یکی نگاه بزرگترها و دیگری نگاه خود جوانان است؛ چرا که از نگاه جوانان مهم‌ترین و اولین نیاز تعریف درست از ارتباطات اجتماعی و اوقات فراغت است و فقط برای قشر معدودی از جوانان بحثشغل و مسکن و ازدواج مطرح می‌شود.

عضو کمیسیون جوانان و بانوان مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارکرد: تعریفی که سازمان بینالمللی یونسکو از جوان دارد. وزارت ورزش و جوانان نیز آن را پذیرفته است، سن ۱۵ تا ۲۹ سال است و قشر محدودی از این افراد دغدغههایی را دارند که مسئولان و بزرگترها فکر میکنندکه دغدغه اصلی جوانان است.