به گزارش افکارنیوز، پوست نیز مانند قلب، معده و مغز یکی از ارگان های اصلی بدن است و احتیاج به مراقبت و نگهداری دارد ولی برعکس دیگر ارگان ها نگهداری از آن به مراتب ساده تر است. برای داشتن یک پوست خوب کافی است از درون تان شروع کنید. در اینجا ما با توجه به خصوصیات ماه تولد شما، آگاهی شما را نسبت به نوع پوست تان افزایش داده و راه حل هایی را برای نگهداری از آن ارائه می دهیم.

پوست تان را با شغل خود هماهنگ کنید


متولدین دی و اردیبهشت به علت فشار و استرس های ناشی از کار و فعالیت زیاد اغلب در میانسالی دچار پیری پوست، افزایش چین و چروک و تیرگی زیر چشم می شوند. متولدین عزیز این ماه اگر در طول روز با شغلی سروکار دارند که مجبور به ایستادن زیر نور خورشید هستند حتماً از کلاه آفتابگیر، عینک های بزرگ آفتابی و کرم ضد آفتاب با حساسیت بالا استفاده کرده و اگر شغل آنها به گونه ای است که از صبح تا غروب را پشت میز می گذرانند حتماً از کرم های مرطوب کننده، آبرسان و کرم اکسیژن استفاده کنند.

از شیوه های سنتی استفاده کنید


متولدین شهریور و آبان اغلب دارای پوستی خشک هستند که این از روحیه سفت و سخت آنها منشا می گیرد. عدم انعطاف پذیری و تطبیق آنها با شرایط زندگی در عکس العمل بدن شان نیز تاثیر بسزایی دارد. هر چند این دسته از افراد بسیار مفید به سلامت بدن شان هستند اما در برابر شیوه های درمان جدید مقاومت می کنند. برای متولدین سختگیر شهریور و آبان درمان سنتی بخور دادن پوست صورت با آب داغ توصیه می شود. این بخور منافذ و روزنه های پوست را باز کرده و امکان پاکسازی عمیق پوست را مهیا می کند.

نسخه پیچیده ممنوع!


متولدین بهمن، خرداد و مهر آن قدر به ظاهرشان و از جمله پوست خود بی توجهی می کنند که امکان بروز هر گونه بیماری را برای پوست خود مهیا می کنند و در نهایت به علت افراط و تفریطی که در شخصیت خود دارند به جای مراجعه به پزشک یا استفاده از درمان های ساده گیاهی دست به نسخه پیچیدن های عجیب و غریب برای خود می زنند. به عنوان مثال به علت طرز تفکرشان گمان می کنند بیماری های پوستی تنها منشا درونی دارد و به این علت شروع به خوردن داروهای اعصاب می کنند! یا با خواندن یک مقاله علمی در اینترنت برای خودشان کرم های لایه بردار نسخه می پیچند. توصیه ما به این دسته از دوستان اعتماد بی چون و چرا به یک پزشک پوست و زیبایی است.

بی خیال صابون شوید


متولدین تیر و اسفند به علت شخصیت احساساتی خود و طبع لطیف شان دارای پوست هایی حساس و نرم هستند که همچون درون شان به آسانی تحریک شده و صدمه می بیند. متولدین این ماه نباید از صابون های شیمیایی برای شستشوی پوست خود استفاده کنند و بهتر است روزی دو بار با محلول های شستشوی مایع که مناسب برای پوست های حساس است با آب ولرم صورت شان را ماساژ دهند. همچنین برای پاک کردن صورت خود باید از پنبه های آرایشی و آرایش پاک کن های چرب استفاده کرده تا از قرمز شدن و خارش پوست شان جلوگیری کنند.

برای لطافت پوست آرنج و زانو


متولدین فروردین، آذر و مرداد دارای طبعی گرم و آتشین مزاج هستند که همین مسئله روی پوست شان تاثیر گذاشته و باعثتیره شدن پوست شان نسبت به متولدین دیگر ماه ها شده است. این تیرگی اغلب در زانوها و آرنج شدت یافته و باعثاز بین رفتن لطافت و شفافیت این نواحی می شود که متولدین مغرور و حساس این سه ماه را ناراحت می کند. توصیه ما به این دوستان یک درمان خانگی بسیار تاثیرگذار است. استفاده از شیره بادام با شیر یا روغن بادام با عسل، در لطافت پوست های خشن بسیار موثر است. راه بسیار مفید و آسان تر برای لطیف و روشن کردن پوست تیره و زبر آرنج و سر زانو استفاده از آب لیموترش است که استفاده مرتب از آن معجزه می کند.

سيب سبز/ شماره ۱۰۱/ نيمه دوم آبان ماه ۹۲/ صفحه ۱۶۲