یارانه بلیت اتوبوس و مترو واریز می‌شود

به گزارشافکارنیوز،محمد امامی امین درباره پرداخت یارانه بلیت اتوبوس و مترو اظهار داشت: متأسفانه بعضی از دوستان هر وقت می‌خواهند مشکل اجتماعی را حل کنند بیانیه سیاسی می‌دهند که نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مشکلات را چند برابر می‌کند.

وی ادامه داد: کل اعتبار یارانه بلیت مترو و اتوبوس برای کل کشور در سال ۹۲ حدود ۲۴۵۰ میلیارد ریال است که از این مقدار ۱۷۰۰ میلیارد ریال مربوط به یارانه بلیت شرکت‌های اتوبوسرانی و ۷۵۰ میلیارد ریال مربوط به حوزه قطار شهری و متروی تهران است.

امامی امین بیان داشت: در ۲۹ آبان سال جاری دولت از کل اعتبارات یارانه بلیط مترو و اتوبوس ۷۵ درصد را تخصیص داده است ولی به دلیل اینکه ساز و کار توزیع یارانه بلیط مترو و اتوبوس در گذشته متوازن نبوده است در معاونت پشتیبانی تیم کارشناسی تشکیل شد و نسبت به تغییر نحوه توزیع اعتبارات یارانه بلیت مترو و اتوبوس اقدام کرد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان داشت: در گذشته این یارانه به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شد در حالی که شرکت‌های اتوبوسرانی و مترو معترض این موضوع بودند و معتقدند که این وجه باید به حساب شرکت‌های اتوبوسرانی و مترو واریز شود.

وی افزود: بر اساس مکاتباتی که با شهرداران کل کشور داشته‌ایم مقرر شد این یارانه بلیت اتوبوس و مترو مستقیماً به حساب شرکت‌های اتوبوسرانی و متروی کل کشور واریز شود و تاکنون ۹۰ درصد از شهرداران کشور به غیر از شهر تهران و چند کلانشهر دیگر نامه موافقت با این موضوع به سازمان ارسال کرده‌اند.

امامی امین خاطرنشان کرد: در دوشنبه هفته آینده هزار میلیارد ریال از تخصیص یارانه بلیت مترو و اتوبوس به حساب شرکت‌های اتوبوسرانی و مترو واریز می‌شود و مرحله دوم نیز آخر آذر با مبلغ ۸۷۰ میلیارد ریال به حساب ذینفعان واریز می‌شود.

وی درباره تخصیص اعتبار یارانه بلیت مترو و اتوبوس استان تهران اظهار داشت: رقم قابل توجهی را برای تهران اختصاص دادهایم که در آینده اعلام میشود.