" صدر " به جهت کیفیت قابل ارائه بین‌المللی است

به گزارش افکارنیوز، دکتر محمدباقر قالیباف گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که پس از ۲۶ ماه تلاش شبانه روزی همکارانم در بخشهای مختلف و رنج و سختی که مردم در طول انجام این پروژه متحمل شدند بزرگراه طبقاتی صدر امروز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه از شهروندان تهرانی بابت تحمل رنج و سختی متحمل شده در طول ساخت این پروژه پوزش می‌طلبم گفت: به عنوان شهردار تهران از اینکه چنین پروژه‌ای امروز افتتاح شد شادمانم ولی از اینکه آلودگی هوای تهران موجب صدمه به سلامت مردم می‌شود شرمنده‌ام و عذرخواهی می‌کنم.

وی تاکید کرد: البته شهرداری تهران مسئول مستقیم حل این معضل نیست ولی به دلیل ساختارهای غلط هرچه پروژه‌های بزرگی مانند صدر احداثمی‌شود باز کام شهروندان تهرانی به دلیل آلودگی هوا تلخ می‌شود. امیدواریم با یک همکاری و اراده جدی درجهت رفع مشکل آلودگی هوا گام برداریم. تجربه نشان داده است که هر گاه این گونه بوده است شاهد حل معضلات بوده‌ایم.

شهردار تهران در پاسخ به شعاری مبنی بر رفع مشکل مالی در خصوص حل مشکل آلودگی هوا و تامین اعتبار مترو تهران، گفت: فقط اجرای قانون را می‌خواهیم و امیدواریم بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی برای مترو تهران که حدود سه سال است باقی مانده پرداخت شود. البته مقدمات آن هم فراهم شده است.

وی با تاکید بر توسعه حمل‌ونقل عمومی گفت: توسعه حمل‌ونقل عمومی بخشی از مشکلات به خصوص مشکل آلودگی هوا را حل می‌کند، اما باید بدانید همه معضل حمل‌ونقل عمومی نیست. ساختار غلط تصمیم‌گیری در این زمینه نقش بسیاری را ایفا کرده است. هرچه پروژه‌های بزرگ نیز در تهران افتتاح شود باید به این زمینه نیز توجه شود. انشالله شهروندان در دوره سوم مدیریت بنده شاهد همکاری و تلاش مجموعه دولت و مجلس و شهرداری خواهند بود.

شهردار تهران در خصوص تاخیر شش ماهه در پروژه صدر، گفت: شش ماه تاخیر در پروژه داشتیم اما اگر مطابق روال می‌خواستیم پیش برویم این پروژه یا نباید اجرا می‌شد و یا زمان بسیار طولانی صرف احداثآن می‌شد.

وی علت بخشی از تاخیر را تحریمها دانست و گفت: در موارد مختلفی به دلیل تحریمها مشکلات بسیاری داشتیم به طور مثال برای دیوار جاذب صوتی چنین مشکلی وجود داشت که با همت جوانان این دیوار جاذب صوتی در کشور تولید شد و تایید فنی از کشور آلمان گرفتیم به طوری که امروز میتوانیم این محصول را صادر کنیم، اگر بر مردم تکیه کنیم میتوانیم پروژههای بزرگی را اجرا کنیم. راه حل اساسی تکیه بر مردم است.