دنیامالی: تلاش کنیم اتوبوس‌های شهر تهران گازسوز

به گزارشافکارنیوز،احمد دنیامالی با بیان اینکه ۷۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی کاملاً خصوصی‌سازی شده است گفت: نگرانی ما در بخش اتوبوس‌های متعلق به شهرداری تهران است که قرار بود با کمک دولت نوسازی شود.

وی ادامه داد: اگر این نوسازی ناوگان اتوبوسرانی انجام می‌شد شرایط در حالت عادی قرار داشت، سرویس دهی به شهروندان مناسبت تر بود و نگرانی آلودگی هوا ناشی از تردد اتوبوسهای فرسوده را نداشتیم.

دنیا مالی با بیان اینکه خطوط پر مسافر شهر تهران متعلق به اتوبوس‌های شهرداری تهران است گفت: در حال حاضر اتوبوسرانی با نیمی از ظرفیت خود خدمات رسانی می کند که امیدوارم طی برنامه ۵ ساله روند نوسازی و توسعه ناوگان به سرانجام برسد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر با بیان اینکه باید ۱۰۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران خصوصی شود گفت: یارانه‌ای که دولت به اتوبوسرانی می‌پردازد باید به بخش خصوصی نیز تعلق گیرد.

دنیامالی با بیان اینکه باید تلاش کنیم اتوبوس‌های شهر تهران گازسوز شوند ادامه داد: بدون کمک دولت نمی‌توان روند توسعه و حتی نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را در دستور کار قرار داد. چراکه اگر ما می‌خواهیم مردم را ترغیب کنیم که از خودروی شخصی خود استفاده نکنند باید ابتدا شبکه حمل و نقلی شهر تهران تکمیل شود تا مردم بتوانند در کوتاه‌ترین مسافت زمانی و مکانی خود را به یکی از خطوط حمل و نقل عمومی و ریلی برسانند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان از مردم انتظار داشت که با هزینه بالا از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و خودروی شخصی خود را به خیابان‌ها نیاورند تأکید کرد: از نظر ما آژانس‌ها و تاکسی‌ها، حمل و نقل خصوصی هستند چرا که هزینه آن بالاست. از این رو اگر از حمل و نقل صحبت می‌شود تنها باید به مترو و اتوبوس توجه ویژه کرد.

دنیامالی با بیان اینکه در حال حاضر شهروندان تنها ۱۵ درصد از هزینه حمل و نقل را به صورت نقدی پرداخت می‌کنند اظهار کرد: در واقع شهرداری تهران با پرداخت سهم دولت و بخشی از سهم شهروند، ۸۵ درصد از هزینه رفت و آمد در شهر را برعهده گرفته است که البته این هزینه نیز از طریق مردم و از محل دریافت مالیات کسر می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد تعامل میان دولت و شهرداری در این دوره بهبود یابد تا با نگاه ویژه روند توسعه مترو و اتوبوسرانی بهبود یابد.