صدور حکم بازداشت ۵ زمین‌خوار تهرانی

به گزارشافکارنیوز،علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی پرونده‌ زمین‌خواری در ۵ استان کشور اظهار داشت: این زمین‌خواری‌ها مربوط به استان‌های مازندران، گیلان، سمنان، البرز و تهران است که کمیسیون اصل ۹۰ کمیته‌های را برای بررسی زمین‌خواری‌های تشکیل داده و به استان‌های مربوطه اعزام کرده است تا به صورت نامحسوس این موضوع را بررسی کنند.

وی ادامه داد: در مورد زمین‌خواری‌های صورت گرفته در تهران، تاکنون ۴الی ۵ نفر بازداشت شده‌اند و اخیرا نیز حکم بازداشت حدود ۵ نفر دیگر از سوی دادسرا صادر شده که این افراد، متشکل از اشخاص حقوقی و وابسته به دستگاه‌های دولتی و افراد حقیقی هستند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیش از این از وصول شکایات مربوط به زمین‌خواری از ۵ استان کشور خبر داده و گفته بود: پس از ارائه گزارشات مردمی مبنی بر وجود زمین‌خواری در چندین استان کشور، کارگروهی در کمیسیون تشکیل شد تا این موضوع را به صورت ویژه بررسی کند.

همچنین اخیرا کمیسیون اصل ۹۰ در راستای جمعآوری و تکمیل اطلاعات خود در پرونده زمینخواری، فرمهایی را طراحی کرده و به وزارتخانههای جهادکشاورزی، راه و شهرسازی و کشور فرستاده تا این ۳ وزارتخانه اطلاعات خود در مورد میزان و نوع زمینهایی که در تصرف اشخاص، تعاونیها و دولت در سراسر کشور است، اعلام کنند.