عواقب خروپف در دوران بارداری

به گزارش افکارنیوز، بر اساس این تحقیق در زنان بارداری که حداقل سه شب در هفته خرناس می‌کشند، در مقایسه با دیگر زنان باردار احتمال سزارین بیشتر می‌شود.

تحقیقات پیشین نشان داد فشار خون بالا در دوران بارداری و پره اکلامپسی با خروپف مرتبط است.

در این تحقیق، یک هزار و ۶۷۳ زن باردار که بیش از یک سوم آنان سابقه خروپف داشتند، شرکت کردند.

نتایج نشان داد: زنانی که بیش از سه مرتبه در هفته دچار خرناس بودند، در معرض خطر عواقب منفی زایمان ازجمله سزارین و تولد نوزاد کم وزن قرار داشتند.

محققان اظهار کردند: خروپف مزمن خطر بیشتری در پی دارد. زنانی که قبل و در دوران بارداری خروپف می‌کنند، دوسوم بیشتر احتمال دارد نوزاد با ۱۰ درصد کمبود وزن داشته باشند و احتمال سزارین نیز دو درصد افزایش می‌یابد.

محقق این تحقیق، دکتر لوئیس اوبراین از دانشگاه اختلالات خواب میشیگان اظهار کرد: دلایل جالبی در مورد ارتباط خرناس دوران بارداری و چگونگی تاثیرات سلامت مادر وجود دارد، اما اطلاعات اندکی در مورد تاثیرات آن بر سلامت نوزاد می‌دانیم.

وی اظهار کرد: ما دریافتیم ارتباط بسزایی بین خرناس مادر در دوران بارداری و سزارین و کم وزنی نوزاد وجود دارد، این نتایج نشان می‌دهد مشکلات تنفسی زنان منجر به خطرات زایمان می‌شود.

درمان خطراتی مانند آپنه خواب در دوران بارداری موجب کاهش تولد نوزاد با وزن کم، سزارین و NICU (مراقبتهای ویژه بعد از زایمان) خواهد شد.