زندگی مشترک امیر کاظمی و همسرش + عکس

به گزارش افکارنیوز، سیمای جمهوری اسلامی ایران، امسال نیز مانند سال های پیش، برای ایام ماه محرم مجموعه هایی را فراهم آورده که یکی از آنها «زمانی برای عاشقی» است. به همین بهانه با امیر کاظمی که در این مجموعه بازی داشته گفت و شنودی پیرامون زندگی شخصی و شغلی اش انجام شده که می خوانید.

امیر کاظمی در یک نگاه


متولد: ۱۳۶۹ تهران
تحصیلات: دیپلم، متاهل
کارنامه هنری
تلویزیون: همه بچه های من، وضعیت سفید، سایه روشن، شاید برای شما اتفاق بیفتد(هفت اپیزود) و…
سینما: برندگان، خوک
تئاتر: سعادت لرزان مردمان تیره روز

با اعتماد به نفس وارد شدم


پدر و مادرم به سینما علاقمند بودند و مرا وقتی که هفت هشت ساله بودم با خود به جشنواره ها و تئاترهای مختلف می بردند و همین امر، مرا به بازیگری علاقمند کرد. البته وقتی بزرگ شدم و گرایش به بازیگری پیدا کردم ترس داشتم مبادا خانواده ام با بازیگری من مخالفت کنند و همین طور هم شد، اما وقتی دیدند علاقه ام جدی است بالاخره کوتاه آمدند و اجازه دادند در این حرفه فعالیت کنم.

به نظر من هر انسانی با اعتماد به نفس وارد کاری شود که می خواهد انجام بدهد و همه جوانب کار را در نظر بگیرد و به عبارت بهتر چشم و گوش بسته وارد نشود، به موفقیت می رسد. من هم با توجه به اینکه قبل از ورود به عرصه بازیگری خبرنگار بودم و برای تهیه خبر و گزارش به مکان های هنری و سینمایی می رفتم، با مشکلات کار آشنایی داشتم و کتاب های بازیگری را هم مطالعه کرده بودم و در مجموعه با داشتن اطلاعات کامل وارد این عرصه شدم و تجربیات هفت ساله ام در عرصه بازیگری نیز موجب شد تا هر کار را بهتر از کار قبلی انجام بدهم.

جوانان، عاشق امام حسین(ع) هستند


در مجموعه «زمانی برای عاشقی» که حکایت دلبستگی تمام شیعیان به حضرت امام حسین علیه السلام است، در نقش احمد، بازی کرده ام او پسر حاج حسین علی است که سال ها پیش فوت کرده است و…

شخصیت احمد را خیلی دوست داشتم و آن قدر با آن خو گرفتم که بعد از هر برداشتی، وقتی محمدحسین لطیفی رضایتش را از بازی من اعلام می کرد، احساس سبکی می کردم. امیدوارم توانسته باشم حرف احمدهایی را که در جامعه زیاد هم هستند مطرح کرده باشم، چون جوانان برای جوانمردی ارزش قایل هستند و حاضرند به خاطر عشق به خدا و امام حسین(ع) از خیلی چیزها بگذرند.

زندگی شخصی من


در زندگی هر انسان، زمانی فرا می رسد که فکر می کند بدون وجود یک فرد دیگر نمی تواند به زندگی ادامه بدهد و با وجود آن شخص احساس رضایت، نشاط و آرامش می کند. خدا را شکر این اتفاق برای من افتاد و حدود یک سال پیش ازداج کردم. به نظر من، هر آدمی وقتی ازدواج می کند قدر همه چیز از جمله مادر، پدر، زندگی و پولی را که در می آورد، بهتر می داند. از این رو معتقدم باید درباره ساده گرفتن شرایط ازدواج جوانان بیشتر فکر کنیم. تا آنان با علاقه و اشتیاق برای ازدواج قدم جلو بگذارند.

به لطف خدا، من و همسرم مهتاب محسنی که در عرصه بازیگری و کارگردانی تئاتر فعالیت دارد، ارتباط خوبی با هم داریم. آرزو می کنم همه کسانی که ازدواج کرده اند زندگی موفق و شادی داشته باشند. من و همسرم هر دو با هم سر کار می رویم و وقتی از سر کار به خانه بر می گردیم به خانه اقوام و آشنایان می رویم و چون هر دو در زمینه هنر فعالیت می کنیم یکدیگر را خوب درک می کنیم.

الان به من پیشنهاد کار شده است و باید مدت دو سال به خرمشهر بروم. با این حال، همسرم بدون هیچ شکوه و شکایتی همراه من می آید و همین همکاری و همفکری مرا به زندگی و حرفه ام دلگرم تر و شادتر می کند. در واقع می خواهم بگویم یکی از عوامل موفقیت در زندگی مشترک داشتن ذوق و سلیقه مشترک است.

«زمانی برای عاشقی» افتخار من است


مجموعه «زمانی برای عاشقی» از افتخارات دوره بازیگری من است. به برکت اسم حضرت امام حسین(ع) برای همه عوامل، چه در کار و چه در زندگی خصوصی خیر و برکت داشته است. برای من هم همین طور بود از وقتی قرارداد بازی در این مجموعه را امضا کردم، چندین پیشنهاد دیگر دریافت کردم و امیدوارم بازیگران دیگر هم بتوانند بازی در آثار مناسبتی ماه محرم را تجربه کنند.

به اضافه اینکه کار با محمدحسین لطیفی هم خیلی دلچسب است. او کارگردانی است که نه فقط از فیلم و سینما شناخت دارد، برای آدم های مختلف سمت استادی نیز دارد و آدم می تواند خیلی چیزها از او یاد بگیرد.

خانواده جوان/ شماره ۱۹۸/ آذر ماه ۹۲/ گفتگو: محمد تهراني/ صفحه ۳۹