به گزارش افکارنیوز، توجه به سبک آرایش هنرپیشگان و افراد مشهود به خودی خود می تواند راهی برای آگاهی از جدیدترین مدل های آرایش باشد. هر چند بسیاری از این افراد سبک خاص خود را دارند و همواره به یک شیوه آرایش می کنند. همین رویه معمول آنها نیز می تواند راهگشا باشد. تقلید از این سبک های آرایشی معمولاً چندان دشوار نیست. در اینجا چند نکته در مورد نحوه تقلید سبک های آرایشی ارائه می کنیم.

یک تصویر از فرد مورد نظر تهیه کنید


سعی کنید تصویر، واضح و با کیفیت باشد و بیشتر روی صورت فرد تمرکز کرده باشد.

رنگ های مشابه رنگ های استفاده شده را پیدا کنید


به خاطر داشته باشید که لازم نیست دقیقاً همان رنگ ها را پیدا کنید. مثلاً اگر در تصویر فرد مورد علاقه شما سه تن خاکستری برای سایه زدن چشم ها به سبک دودی به کار رفته باشد، شما می توانید از سه تن بنفش برای سایه زدن چشم های خود استفاده نمنایید فقط مراقب باشید که رنگ ها به چهره شما بیایند.

به تکنیک های به کار رفته دقت کنید


برای پیاده کردن آرایش مورد نظر روی صورت خود باید از تکنیک های به کار رفته در آرایش فرد مورد نظر آگاهی زیادی داشته باشید.

جزئیات را از قلم نیندازید


اگر سعی دارید از آرایش کسی تقلید کنید، مهم است که جزء به جزء موارد را رعایت کنید. مثلاً فراموش کردن رژگونه یا فرمژه یا ترکیب نکردن خط سایه ها می تواند آرایش شما را خیلی متفاوت تر از آرایش هنرپیشه مورد علاقه تان کند.

تمرین


کار نیکو کردن از پر کردن است. تقلید از یک سبک خاص آرایشی را نگذارید برای روزی که به یک جشن یا مهمانی مهم می روید. بهتر است قبلاً چند بار این سبک آرایش را با رنگ های مطلوب خود تمرین کنید و آن را با عکس مقایسه نمایید و ایرادات خود را پیدا کنید تا بعد به راحتی بتوانید آن را پیاده نمایید.

سایه های طبیعی و خنثی


سایه های روشن و دارای تن طبیعی امروزه بسیار مورد توجه هستند. تن های روشن خاکستری، صورتی، قهوه ای و سبز آن هم به مقدار اندک نوعی زیبایی پنهان به همراه دارند. سایه را زیر خط تای پلک نگه دارید و آن را در قسمت های انتهایی چشم کمی پررنگ تر کنید.
اگر می خواهید آرایش دودی، اما سبکی داشته باشید، به جای سه تن سایه می توانید از دو تن استفاده کنید. ابتدا با تن روشن تر پلک را سایه بزنید سپس قسمت های نزدیکتر به مژه ها را سایه تیره بزنید و آن را با سایه روشن خوب مخلوط کنید.

خط چشم مشکی یا قهوه ای


خط چشم یکی از معمول ترین شیوه ها برای تاکید روی چشم هاست و باز هم بهترین روش کشیدن آن نازک تر بودن خط چشم در قسمت های داخلی چشم و ضخیم کردن تدریجی آن در قسمت های بیرونی است. سپس می توان ریمل را به مژه بالا و پایین زد.

رژلب و برق لب های خیلی ملایم


اگر می خواهید به سبک بسیاری از هنرپیشگان، ملایم آرایش کنید از رژهای خیلی ملایم و خنثی که تقریباً همرنگ لب شما هستند استفاده کنید. این شیوه برای آرایش های روز کاربرد زیادی دارد.

معمولاً رژگونه جزء آخرین، اما اساسی ترین مراحل آرایش است. هیچ چیز به اندازه رژگونه یک صورت خسته و بی روح را شاداب نمی کند. رنگی را انتخاب کنید که گونه هایتان به هنگام فعالیت یا گرما به آن رنگ در می آیند. در مورد نحوه استفاده از رژگونه نیاز به تقلید از کسی نیست. فقط باید شکل صورت خود را در نظر بگیرید.

در حالی که جلوی آینه ایستاده اید و می خندید پودر اضافی قلم مو را بتکانید و آن را به قسمت پایینی برآمدگی گونه تا خط رویش موهای کنار گوش بزنید.

خانواده جوان/ شماره ۱۹۸/ آذر ماه ۹۲/ مترجم: سارا سليماني/ صفحه ۲۲