بودجه معاونت امور زنان کاهش نمی‌یابد

به گزارشافکارنیوز،شهیندخت مولاوردی با اعلام این خبراظهارکرد: بیمه زنان خانه‌دار درماده ۹۳ بودجه سال ۹۲ عنوان شده بود و در سال جاری هم قرار است در لایحه بودجه برای آن اعتباراتی تخصیص داده شود و سازمان‌های تامین اجتماعی، بیمه روستاییان و عشایر همانند سال گذشته در این زمینه مشارکت خواهند داشت.

وی در ادامه گفت: اگرچه بیمه ۲۰۰ هزار نفری که قرار بود امسال تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار قرار بگیرند، به طور کامل محقق نشده است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای این کار با تخفیف ۳۰ درصدی اعتبار مواجه بوده است، اما با همفکری که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرده‌ایم، قرار است سال آینده ۵۰۰ هزار زن خانه‌دار با اولویت زنان سرپرست خانوار بیمه شوند.

مولاوردی با اشاره به انقباضی بودن بودجه سال آینده، اظهار کرد: بودجه به ویژه در قسمت هزینه‌ها به شدت انقباضی است. اما خوشبختانه این وضعیت شامل بودجه معاونت امور زنان و خانواده نشده است.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ماده ۱۰۰ قانون بودجه سال ۹۲، افزودد: معاونت رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده مجازاست تا فعالیت‌های اجرائی خود را در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های مورد نظر از طریق دستگاههای اجرائی در چهارچوب تفاهمنامه فی‌مابین از محل اعتبارات پیش‌بینی شده مربوط به خود در این قانون به انجام برساند.

وی با بیان اینکه امور زنان و خانواده تنها مربوط به یک بخش بسیار کوچک از دولت نیست، اظهارکرد: امور زنان و خانواده مسوولیت مشترک همه دستگاه‌هاست و بهبود وضعیت آنان برعهده تنها یک دستگاه نیست؛ چرا که معاونت امور زنان و خانواده به تنهایی نمی‌تواند مشکلات زنان و خانواده را حل کند.

مولاوردی در پایان تاکید کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه موضوع زنان و خانواده از مسایل درجه یک کشور است، تلاش میکنیم تا از اعتبارات دستگاههای دیگر نیز برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم.