به گزارش ایسنا، دکتر عباسعلی تسنیمی در حاشیه‌ی برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: استعداد آسیب‌پذیری کشور به نحوی جدی بیش از امکانات مدیریتی در زمان بحران است.

وی افزود: در حال حاضر از لحاظ دانش جایگاه قابل قبولی داریم اما به لحاظ پیاده‌سازی این دانش هنوز مشکلاتی پیش رو وجود دارد؛ البته به لحاظ طرح موضوعات مرتبط نتایج خوبی ارائه شده است.

رییس پژوهشگاه زلزله شناسی اظهار کرد: میزان توجه به مقوله مدیریت بحران در کشور رو به رشد است اما باید دید آیا این نرخ رشد متناسب با نیازها هست یا خیر که متاسفانه نیست و باید بسیار بیشتر از این بر روی آن کار شود که هدفمند کردن بودجه‌ها و پژوهش‌ها یکی از این کارهاست که می‌تواند نتایج پژوهش‌های هدفمند را به طور مطلوبی ارائه کند.

تسنیمی گفت: مشکل اصلی این است که موضوعات با یکدیگر همخوان نیست و بیشتر تمرین کاغذی در کشور وجود دارد تا اینکه تمرین عملی داشته باشیم. بنابراین اگر تمرین تحقیقات انجام شده اکنون زمان آن است که این نتایج در تحقق عرصه‌های علمی مشخص شود.

وی با اشاره به توجه نقشه جامع علمی کشور به موضوع زلزله خاطرنشان کرد: کل این حرکت، حرکت نویی بوده است اما راهکارهای اجرایی لازم باید در بخش اجرایی، بودجه‌بندی و برنامه ریزی سالانه اتخاذ شود.

رییس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در پاسخ به سوالی در خصوص اولویت‌های پژوهشی کشور در خصوص زلزله خاطرنشان کرد: ‌یکی از این اولویت‌ها توسعه شبکه باند پهن کشور است که به طور جدی در حال پیگیری است تا داده‌های لرزه‌یی به صورت دقیق و گسترده در اختیار محققان و زلزله‌شناسان قرار گیرد و این در حالی است که کشور ترکیه که مساحت کمی(حدود نصف) نسبت به ایران دارد دارای ۱۲۴ ایستگاه شبکه باند پهن است و ایران تنها ۲۴ ایستگاه دارد که نیازمند توجه بیشتر به این موضوع احساس می‌شود.