لزوم تعریف منابع درآمدی شهرداری ها

به گزارشافکارنیوز،" حسین محمد پورزرندی " اظهارداشت: از سال ۶۲ و با خودکفا شدن شهرداری ها در تامین منابع مالی، مشکلات عدیده ای تامین این منابع ایجاد شده و با آنکه دولت وقت موظف بود در مدت زمان ۶ ماهه آن زمان، تامین منابع مالی شهرداری ها را تعیین تکلیف کند، اما با گذشت ۳۰ سال هنوز اتفاقی در این خصوص نیافتاده است.

وی تصریح کرد: امروز بیشترین اتکای منابع درآمدی شهرداری ها بر منابع ناپایدار و ساخت و سازهاست و این درحالی است که با ایجاد و تعریف منابع پایدار، روند توسعه شهرها شتاب گرفته و مشکلات مدیران شهری کمتر می شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: بسیاری از شهرداری ها به خصوص در شهرهای کوچک امروز با مشکل تامین منابع مالی و حتی پرداخت هزینه های عمومی اداره شهر مواجه اند.

پورزرندی با تاکید بر اینکه تامین منابع درآمدی پایدار و انجام کمک های دولتی می تواند از بار مشکلات مالی شهرداری ها کم کند خاطرنشان کرد: در شهرداری تهران توانسته ایم با افزایش سهم درامدهای پایدار در بودجه، بخشی از مشکلاتی که در سال های قبل برای تامین درامد ها وجود داشت را بر طرف کنیم اما با این حالی همچنان لزوم کمک های دولتی و مشخص شدن ردیف های درامدی از سوی دولت احساس می شود.

وی خاطرنشان کرد: رفع دغدغه شهرها برای تامین منابع مالی ، رشد همگون جمعیت و ساختارشهرها را موجب خواهد شد و از طرفی مشارکت مردم در اداره امور شهر و اجتماعی شدن فعالیت شهرداری ها را نیز به همراه خواهد داشت.