هزینه هر موش برای تهرانی‌ها چقدر است؟

به گزارشافکارنیوز،رحمت‌الله حافظی گفت: طبق آمار ارائه شده شهرداری سالانه ۹۰۰۰ سگ را خفت‌گیری می‌کنند که به طور متوسط ماهانه ۷۵۰ سگ می‌شود. همچنین ماهانه دو هزار موش را با تله‌گذاری و سم‌گذاری کشته و لاشه‌ آنها پیدا می‌شود و پیش‌بینی می‌کنند که حدود دو هزار موش دیگر هم در لانه‌های و محافظ شهری کشته شوند.

حافظی گفت: با محاسبه مجموع ۴۷۵۰ لاشه‌ این سگ‌ها و موش‌های شکار و کشته شده با منابعی که شهرداری برای مطالعات، جمع‌آوری و ریختن سموم و دفع و … هزینه می‌کند، مشخص می‌شود که سرانه معدوم کردن هر موش برای تهرانی‌ها ۱۲۰ هزار تومان آب می‌خورد.

وی افزود: در مورد معدوم کردن موش‌ها پیشنهاداتی داریم که قرار است در این خصوص کارشناسی کنیم و راه‌های مناسب‌تر که هزینه کمتری را به مردم تحمیل کند، پیدا کنیم.

۲۰۰۰ موشی که می‌میرند و میلیون‌ها موشی که زنده می‌مانند


امیر حسن جعفری ورامینی - قائم مقام ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اعلام اینکه ماهانه در ۲۲ منطقه شهرداری تهران به طور میانگین ۵۰۰ کیلوگرم انواع سم شیمیایی برای دفع حیوانات موذی از جمله موش به کار برده می‌شود، گفت: در مهرماه سال جاری ۱۹۶۸ لاشه موش توسط پیمانکاران مناطق مختلف جمع‌آوری شده است.

وی با تاکید بر اینکه آمار لاشه موش مربوط به ارقامی است که پیمانکاران از سوی مناطق به دست آورده و مربوط به لاشه‌های پیدا شده‌است، گفت: تعدادی که در لانه‌ها و یا سایر منفذهای معابر و یا خانه‌ها کشته می‌شوند قابل دسترسی نبوده و در آمار محاسبه نمی‌شود.

وی گفت: در چهار ماه اول امسال ۶۶۳۸ قطعه لاشه موش در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جمع آوری شده است.

جعفری در حالی بر مقابله با موشهای تهران به سه روش مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی اشاره دارد که باید پذیرفت طرح تله گذاری و سموم راه حلهای کافی نیست و باید طرحهای جدید و به روزتری را برای کنترل این حیوان پرزاد و ولد دنبال کرد.