شایع‌ترین سنین بروز سکته‌های قلبی

به گزارشافکارنیوز،دکتر فریدون نوحی خاطرنشان کرد: با مصرف کافی میوه و سبزیجات، پرهیز از مصرف روغن‌های با ترانس چرب بالا و استفاده از روغن‌هایی مانند روغن زیتون و در مجموع استفاده از غذاهای مدیترانه‌ای می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به این که سنین ۵۰ تا ۶۰ سال شایع‌ترین سنین بروز سکته‌های قلبی است و بروز این عارضه در افراد جوان تر اغلب به سابقه فامیلی این بیماری یا ابتلا به بیماری‌های دیگر برمی‌گردد، اظهار داشت: به دلیل تاثیر هورمون‌های زنانه، بیماری‌های قلبی معمولا در کمتر از مردان اتفاق می‌افتد، اما پس از ۶۰ سالگی نرخ ابتلای بیماری‌های قلبی در زنان مانند مردان می‌شود.

رییس انجمن قلب و عروق ایران با ناگوار توصیف کردن میزان ابتلا به بیماری‌های عروقی و کرونر در کشور نسبتا به کشورهای پیشرفته، عمده دلایل این امر را تغذیه ناسالم، عدم تحرک کافی، مصرف سیگار و شیوع عوامل زمینه ساز بیماری‌های قلبی مثل فشار خون و چربی خون بالا و دیابت عنوان کرد.

دکتر نوحی با بیان اینکه فستفودها بلایی هستند که به جان مردم ما افتاده، اظهار داشت: تغذیه با نمک و روغن زیاد یکی از بزرگترین مشکلات فعلی ما است. روغنهایی که استفاده میکنیم از شرایط لازم برخوردار نیستند و همه اینها باعث شده تا بیماریهای عروقی و کرونر در کشور ما زیاد باشد.