به گزارشافکارنیوز،نیروی انتظامی شهرستان رباط کریم، در کمتر از پنج روز پس از تهدید به بمب گذاری در یک طلافروشی در رباط کریم دو نفر را که یکی از آنها زن بود، دستگیر کرد.

ماجرای این تهدید به بمب گذاری پس از آن رسانه ای شد که روز ۱۸ آذر ماه فردی با صاحب یک طلافروشی در شهرستان رباط کریم تماس گرفت و به وی گفت که در مغازه ای ساکی حاوی بمب وجود دارد و ضامن فعال سازی بمب در دستان اوست، اگر به او پول داده نشود، ضامن را فعال می کند.

طلافروش، بلافاصله پلیس را در جریان قرار داد و اقدامات امنیتی لازم توسط پلیس انجام شد.

یک مقام آگاه در فرماندهی نیروی انتظامی رباط کریم روز یکشنبه در کمتر از پنج روز پس از رخداد این واقعه، اعلام کرد: یک مرد ۳۲ ساله و یک زن به اتهام تلاش برای اخاذی از مرد طلافروش دستگیر شدند.

این مقام آگاه در فرماندهی نیروی انتظامی رباط کریم اعلام کرد: پرونده افراد دستگیر شده مراحل تحقیقاتی خود را سپری می کند.

برخی از عابران عبوری از مقابل مغازه این طلافروش و خود طلافروش گفته اند که «صحنه قرار دادن ساک مشکوک به بمب در داخل مغازه توسط مرد متهم به بمب گذاری با حضور نیروهای انتظامی بازسازی شد».

فرماندار شهرستان رباط کریم، پیشتر از شناسایی شخصی که ساک مشکوک به بمب را در مقابل مغازه طلافروشی گذاشته بود، توسط دوربین های مدار بسته خبر داده بود.

به گفته ˈبیژن سلیمانپورˈ این شخص با هدف اخاذی ضمن تماس با طلا فروش اعلام کرده بود ˈضامن بمب داخل ساک در دستانش استˈ و درخواست وجه قابل توجه ای کرده بود.

به گفته فرماندار، این شخص با یک شماره از اپراتور ایرانسل با مرد طلا فروش تماس گرفت و اقدام به تهدید کرده بود.

سلیمانپور، اعلام کرد: صاحب طلا فروشی نیز سریعا با نیروهای انتظامی تماس گرفت.

وی تاکید کرد: نیروهای انتظامی ساک مشکی رنگ را توسط خودروی کنترل و خنثی از منطقه خارج کردند.

پلیس پس از آنکه داخل ساک را بازبینی کرد با یک عروسک مجهز به ثانیه شمار روبرو شد.