به گزارشافکارنیوز،باز‌گیر گفت: با کمک کوهنوردان داوطلب خوشبختانه آثاری از رد پای پلنگ ها مشاهده شده که حاکی از زنده ماندن آنها دارد.

وی ادامه داد: بعد از وقوع حادثه و کشته شدن ماده پلنگ عملیات جستجو برای یافتن ۲ توله که بیش تر از ۶ ماه سن ندارند آغاز شد که در مرحله اول به دلیل بارندگی رد پاها از بین رفته بود اما با گذشت چند روز و با مساعد شدن شرایط جوی و جستجوی دوباره آثار و رد پای حضور توله ها در شعاع چند کیلومتری محل حادثه مشاهده شد.

باز‌گیر ادامه داد: همچنین با نصب دوربین های تله ای با یک شعاع خاصی از محل حادثه در منطقه کوه چک ریز(بین سفید کوه و گرین) امیدواریم بتوانیم حضور آنها را به طور مستند ثبت کنیم.

وی با اشاره به حضور نیروهای داوطلب در استان و خارج از استان ادامه داد: تا به امروز ۷۰ تا ۸۰ کو‌هنورد تشکل زیست محیطی از سطح استان و ۱۰ تا ۱۲ نفر هم از دوستداران محیط زیست از خارج از استان برای کمک به محیط زیست در یافتن توله پلنگ ها داوطلب شدند.

شایان ذکر است: ۱۸ آذر ماه سال جاری یک ماده پلنگ در اثر برخورد با خودرو تلف شد، این حادثه باعث گم شدن ۲ توله پلنگ شد که از آن تاریخ جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.