پلیس فداکار به داخل چاه سمی رفت

به گزارشافکارنیوز،مأمور پلیس آوج قزوین که با فداکاری خود پدر و پسری را که در چاه آهک گرفتار شده بودند نجات داد در یک صبحگاه عمومی نیروی انتظامی مورد تشویق قرار خواهد گرفت.


گروهبان یکم مرتضی میرزایی روز سی‌ام آذرماه برای نجات جان پدر و پسری که با ریزش یک چاه آهکی به داخل آن سقوط کرده و در دام گازهای خطرناک افتاده بودند دست به ریسک بزرگی زد و با رساندن خود به قعر چاه آنان را زنده بیرون کشاند.

امدادگران اورژانس در صحنه‌ حادثه دیدند پدر و پسر در شرایط سختی قرار دارند و آنان را سریع به بیمارستان رساندند که پسر نجات یافت و پدر به‌خاطر تنفس گازهای سمی و مشکلات ریوی از پای درآمد و تسلیم سرنوشت مرگبار شد.

فداکاری این مأمور پلیس که بدون تجهیزات خود را به چاه پر از گاز رسانده بود بار دیگر روحیه انسان‌دوستی را به تصویر کشید.
سرهنگ پاسدار محمدرضا میرحیدری، رئیس پلیس استان قزوین در این باره گفت: قرار است فیلمی از فداکاری مأمور پلیس بسازیم و به بازسازی صحنه نجات پدر و پسر از چاه گازهای سمی دست بزنیم.

وی افزود: از این گروهبان پلیس در مراسم صبحگاه عمومی نیروی انتظامی تقدیر خواهد شد و وی ترفیع درجه خواهد گرفت.


سرهنگ میرحیدری ادامه داد: پلیس دستگاهی ایثارگر است و نقشی اساسی در حفظ جان و مال مردم ایفا میکند. در این مورد نیز با اینکه مأمور پلیس وظیفهای مستقیم نداشته و مأموران امدادگر و آتشنشانی سر صحنه حادثه حاضر بودند اما بهدلیل حس مسئولیت انسانی و آشنایی که با این شرایط خاص داشته خود را به دل چاه خطرناک میزند و با جانفشانی، پدر و پسر را از چاه بیرون میکشد که این اقدام، شایسته تقدیر است.