حریق گسترده انبار کالا در صالح‌آباد

به گزارشافکارنیوز،سید جلال ملکی در این باره گفت: به دنبال اعلام یک مورد حادثه حریق در ساعت ۱۷:۲۶ عصر جمعه ستاد فرماندهی آتش‌نشانی، ایستگاه‌های ۳۵،۴۷، ۲۲ و نجات ۶ را به همراه خودروی فوماتیک، دو دستگاه خودروی حامل تجهیزات تنفسی و نرده‌بام به محل حادثه واقع در صالح‌آباد غربی، خیابان کلهر اعزام کرد.

وی با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان چهار طبقه با یک طبقه زیرزمین بود، افزود: طبقه همکف زیرزمین این ساختمان که حدود ۱۴۰ مترمربع مساحت داشت، به انبار نگهداری از لوازم تزئینی پلی‌اتیلنی تبدیل شده بود و سه طبقه بالایی نیز کاربری مسکونی داشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه زیرزمین و طبقه همکف این ساختمان کاملا شعله‌ور شده بود، افزود: شعله‌های آتش در حال سرایت به طبقات بالایی بود و همچنین دود غلیظی نیز تمام ساختمان را در بر گرفته بود که در نخستین گام آتش‌نشانان پس از قطع برق و گاز ساختمان، ساکنان محبوس شده در میان دود را به پشت‌بام منتقل کردند.

ملکی اضافه کرد: گروه دیگر از آتش‌نشانان نیز عملیات اطفای حریق را آغاز کرده و پس از مدتی از سرایت آن به طبقات مجاور جلوگیری کرده و آن را مهار کردند.

وی با اشاره به اطفای کامل حریق از سوی آتش‌نشانان، افزود: سپس عوامل آتش‌نشانی هشت فرد محبوس در پشت‌بام را به فضای امن منتقل کردند که در میان این افراد، کودک خردسال و افراد مسن نیز حضور داشتند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، در جریان این حادثه یکی از آتش‌نشانان نیز دچار دودگرفتگی شد که اقدامات لازم برای مداوای وی در دستور کار قرار گرفت.

ملکی با بیان اینکه خسارت ناشی از این حادثه بالا بود، به ایسنا گفت: کارشناسان آتش‌نشانی بررسی علت دقیق این حادثه را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه این مکان پیشتر نیز از سوی کارشناسان سازمان آتشنشانی مورد بازرسی ایمنی قرار گرفته و توصیههای لازم به مالکانش داده شده بود، خاطر نشان کرد: آتشنشانان در ساعت ۲۱ به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.