به گزارشافکارنیوز،رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح این پرونده به خراسان گفت: طی یک ماه گذشته پرونده هایی در مراکز انتظامی مشهد مطرح شد که نشان می داد تعدادی از زنان زائر در اماکن مذهبی طعمه زنی قرار گرفته اند و پس از نوشیدن و یا خوردن مواد غذایی بیهوش شده اند اما وقتی به هوش آمده اند که همه طلاهای شان سرقت شده بود.

سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی افزود: با توجه به این که با همکاری صمیمانه مسئولان آستان قدس رضوی، سیستم های شناسایی و ردیابی مجرمان به سیستم مرکزی پلیس آگاهی خراسان رضوی وصل شده است و کارآگاهان با نظارت پلیس مرکز فعالیت های خود را آغاز کرده اند، پرونده های مشابه سرقت های مذکور به پلیس آگاهی استان ارجاع شد که گروه ویژه ای از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ میرجلیلی(رئیس اداره مبارزه با سرقت آگاهی) به بررسی پرونده های مذکور پرداختند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: بررسی های پلیس نشان می داد که همه طعمه ها با توجه به مشخصات ارائه شده، فریب زنی حدود ۴۰ ساله را خورده اند که در برخی از موارد خود را به عنوان پزشک به آنان معرفی کرده است بنابراین کارآگاهان تصویر فرضی از متهم را چهره نگاری کردند و به طور غیرمحسوس در اماکن مذهبی حضور یافتند و به تحقیق در این باره پرداختند این در حالی بود که تصویر چهره نگاری متهم در اختیار دیگر نیروها نیز قرار گرفت.

سرهنگ بیدمشکی خاطرنشان کرد: عملیات غیرمحسوس پلیس ادامه داشت تا این که سوم دی، کارآگاهان در یکی از اماکن مذهبی به حرکات و رفتار زنی که مدام اطراف خود را می پایید مشکوک شدند و او را تحت نظر گرفتند.

وی افزود: بررسی تصویر چهره نگاری نیز مشخص کرد که به احتمال زیاد، زن مذکور متهم تحت تعقیب است این در حالی بود که زن یاد شده به پیرزنی نزدیک شد و پس از مدتی گفت وگو به وی دوغ تعارف کرد اما قبل از آن که طعمه مذکور دوغ مسموم را بنوشد کارآگاهان حلقه های قانون را بر دستان وی گره زدند و به پلیس آگاهی مرکز منتقل کردند.

کارآگاه بیدمشکی ادامه داد: این زن ابتدا منکر هر چیزی بود و چنین وانمود می کرد که زائر می باشد و به اشتباه دستگیر شده است اما وقتی مقداری مواد غذایی مسموم مانند دوغ و جگر به همراه تعدادی قرص خواب آور از کیف همراهش کشف شد دیگر چاره ای جز بیان حقیقت ندید و اعتراف کرد: از حدود یک ماه قبل از یکی از شهرهای شمالی کشور وارد مشهد شدم تا بتوانم سرقت هایم را در اماکن مذهبی و نقاط شلوغ شهر مانند اطراف حرم مطهر انجام دهم.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: بررسی های پلیس حاکی از آن است که متهم به افراد مسن نزدیک می شد و باب گفت وگو را به بهانه دلسوزی برای آنان آغاز می کرد.

او به طعمه های خود می گفت: شما از پادرد رنج می برید من پزشک هستم و می توانم شما را درمان کنم و با این بهانه طعمه ها را به نقاط خلوت اماکن مذهبی می کشاند و با تعارف جگر به بهانه تقویت وضعیت جسمانی طعمه ها و یا مواد خوراکی مسموم دیگر مانند دوغ، آنان را بیهوش می کرد و طلاهای شان را می ربود.

سرهنگ بیدمشکی تصریح کرد: این متهم در مراحل اولیه بازجویی در حالی به ۲۰ فقره سرقت با چنین شیوه ای در مشهد اعتراف کرده است که احتمال می رود وی در دیگر استان ها و مراکز مذهبی نیز اقدام به چنین جرایمی کرده باشد.

وی با بیان این که تاکنون ۱۳ تن از مالباختگان شناسایی شده اند افزود: ۵ تن از خریداران طلاهای مسروقه نیز تاکنون شناسایی و با دستورات قضایی از سوی قاضی شعبه ۳۰۱ مشهد روانه زندان شده اند.

این مقام انتظامی به سوابق کیفری این زن ۴۰ ساله نیز اشاره کرد و گفت: وی ۴ فقره سابقه کیفری مانند جعل و قتل عمدی را در پرونده سیاه خود دارد اما مدعی است که از اتمام قتل عمدی تبرئه شده است. وی اضافه کرد: تحقیقات برای شناسایی دیگر مالخران و همچنین سرقت های احتمالی دیگر این زن همچنان ادامه دارد.

توصیه کارشناسی


رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي در پايان به شهروندان توصيه کرد در مناطق شلوغ مانند اتوبوس ها، پارک ها، اماکن مذهبي و... از گرفتن مواد خوراکي و يا آشاميدني که از سوي افراد ناشناس به آنان تعارف مي شود، خودداري کنند.