به گزارشافکارنیوز، در میان جشنواره های مختلف برخی هستند که تنها به پرتاب کردن اشیا مختلف می گذرد و در هر کدام شرکت کننده ها شی خاصی را پرتاب می کنند. این جشنواره ها که معمولا اسراف زیادی در آن ها می شود چند سالی است که کمتر شده ولی هنوز طبق سنت برگزار می شوند.

کیک کاستارد

یکی از جشنواره های جالبی که این روزها در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی برگزار می شود " پرتاب کیک کاستارد " است. این مسابقات از سال ۱۹۶۷ و با الهام گرفتن از روی کارهای چارلی چاپلین ابداع شده است. در این جشنواره هر کدام از شرکت کننده ها به دو گروه تقسیم شده و شروع به پرتاب کردن کیک می کنند. هر گروه که زودتر تسلیم شود بازنده خواهد بود.

پرتاب انگور

اسپانیایی ها در تابستان هر سال جشنواره خاصی برای برداشت انگور خواهند داشت که در طی آن با صدها کیلو انگور شروع به دعوا با یکدیگر می کنند. در این جشنواره که بیشتر در شهر " پابلو دل داک " برکزار می شود مردم حدود یک ساعت با یکدیگر جنگیده و بیش ۲۰۰ کیلو انگور را از بین می برند. این جشنواره چند سالی است که مورد حمله منتقدین قرار گرفته است.

جشنواره رنگ ها

به جرات می توان گفت که رنگارنگ ترین فستیوال دنیا در هند برگزار می شود. فستیوالی که بسیاری از شرکت کننده ها در آن باید با استفاده از رنگ های پودری به یکدیگر حمله کنند. این جشنواره هر ساله در ماه مارس برکزار می شود و میزان زیادی رنگ در ان مصرف می شود. این رنگ های پودری آسیبی به بدن یا لباس ها وارد نمی کند و با یک بار شستن به راحتی تمیز می شود.

جشن پرتاب بز

در یکی از مراسم های بسیار عجیبی که در دنیا برگزار می شود مردم بزهای خود را از یک ساختمان ۱۵ متری به پایین پرتاب می کنند. این مراسم هر ساله در اسپانیا برگزار می شود و هدف اصلی ان گرامیداشت یاد بزهایی است که مردم بسیاری را سیر کرده اند. این مراسم همیشه در زمره خرافی ترین و البته منفورترین مراسم های دنیا بوده است. چند سال پیش به علت اعتراض شدیدی دوست داران حیوانات ممنوع اعلام شد.

فستیوال پرتاب موش

بار دیگر یکی از عیجیب ترین فستیوال های دنیا در اسپانیا برگزار می شود. در این جشنواره مردم دور هم جمع شده و پس از خوردن شیرینی وشکلات های مخصوص شروع به دعوا با موش های مرده می کنند. آن ها این موش ها را به سمت صورت هم پرتاب می کنند. در گذشته به نظر می رسیده است که از موش های زنده استفاده می کردند که این مورد این روزها ممنوع اعلام شده است.

پرتاب ماهی تن

یکی از فستیوال های جالب و عجیب در استرالیا برگزار می شود. در این فستیوال که هر ساله از سال ۱۹۶۲ برگزار شده است افرادی که فکر می کنند قدرت زیادی دارند دور هم جمع شده و شروع به پرتاب کردن ماهی های بزرگ تن می کنند. این فستیوال حتی به تازگی یک فدراسیون نیز تاسیس کرده است و رکوردها را به ثبت می رساند. در این ماسبقات البته از ماهی تن واقعی استفاده نمی شود چرا که هم باید وزن ها مشخص باشد و هم اینکه پرتاب ماهی واقعی باعثاز بین رفتن آن می شود.

پرتاب پرتقال

بزرگترین جشنواره غذایی و پرتابی دنیا هر ساله در ایتالیا برگزار می شود. سلاح اصلی مردم در این جشنواره پرتقال است و هدف اصلی از آن نیز گرامی داشت فصل برداشت پرتقال است. از آن جایی که پرتقال غالبا میوه ای بسیار سفت و محکم استٰ ممکن است در طی این مراسم چندین نفر نیز مصدوم و یا حتی دچار شکستگی هایی در قسمت صورت شوند. این جشنواره هر ساله میزان زیادی پرتقال را مصرف می کند که در انتهاب نیز هیچ نتیجه خاصی ندارد.