تأثیر افزایش غلظت خون در بروز افسردگی

به گزارشافکارنیوز،سید جواد علوی اظهار داشت: افسردگی ناشی از افزایش غلظت خون در ناحیه مغز است که بهبود عملکرد معده و کبد در بهبود افسردگی موثر است.

به گفته وی اگر معده افراد به خوبی عمل نکند و غذا به خوبی هضم نشود بالا رفتن بخارات معده به سمت سر خود می‌تواند عامل بروز افسردگی باشد چرا که تجمع بخارات معده در سر موجب افزایش غلظت خون در ناحیه سر می‌شود که ترشحات پشت حلقی نیز افزایش پیدا کرده و فرد را مستعد بروز لفسردگی می‌کند.

این کارشناس طب سنتی با بیان اینکه اگر کبد افراد به خوبی کار نکند، لزوجیت و غلظت خون افزایش پیدا می‌کند و فرد را مستعد افسردگی می‌کند، اضافه کرد: روغن مالی کردن پس سر با روغن‌های گرم مانند کنجد خود موجب رقیق شدن خون در ناحیه سر می‌شود و عملکرد مغزا را بهبود می‌بخشد و عاملی برای رفع افسردگی است.

علوی عنوان کرد: غلظت خون برخی افراد به دلیل سردی معده یا گرمی بیش از حد معده است که رقیق کردن خون خود می‌تواند در از بین بردن افسردگی مفید باشد همچنین افزایش ترشحات پشت حلق عامل بروز افسردگی است.

وی گفت: مصرف برخی موادغذایی مانند شیر بادام، آلو بخارا، خاکشیر، سیب و انار در رقیق کردن خون موثر بوده و موجب کاهش غلظت خون شده که در رفع افسردگی موثر است.

این کارشناس طب سنتی با اشاره به اینکه اختلال در مزاجی در اعضائی مانند قلب و مغز ممکن است، موجب افسردگی شود، خاطرنشان کرد: ضعف قلب و مغز، ضعف مزاج، عوامل وراثتی و برخی از عوامل محیطی در بروز افسردگی موثر است.