ابلاغ بخشنامه هر مدرسه یک کلاس سوادآموزی به مدارس

به گزارشافکارنیوز،علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در نشست با کارشناسان نهضت سوادآموزی اظهار داشت: آموزش و پرورش باید بیش از پیش به فعالیت‌های سواد آموزی کمک کرده و آن‌ها را تقویت کند و بر استفاده از ظرفیت‌های مدارس در باسواد کردن اولیای دانش‌آموزان تأکید کرد.

وزیر آموزش و پرورش با استقبال از پیشنهاد «هر مدرسه یک کلاس سوادآموزی» این پیشنهاد را ارزنده خواند و اعلام کرد: به زودی بخشنامه‌ای در این زمینه به استان‌ها ابلاغ خواهد شد و از مسئولان نهضت سواد‌آموزی نیز خواست که متعاقب آن بخشنامه‌ای نیز از طرف نهضت سواد‌آموزی صادر و به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ و مراتب را پیگیری کنند.

فانی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت مدرسه بهترین راه حل برای فعالیت‌های سواد‌آموزی دانسته و استفاده از تجارب و تخصص‌های دیگر به ویژه حضور در اجلاس و سمینارهای بین‌المللی را ضروری دانست.

وی اظهار کرد: توجه به قشر جوان در گروه سنی ۱۹-۱۰ را از اولویت‌های برنامه‌های سواد‌آموزی دانسته تا بی سوادی در این گروه سنی وجود نداشته باشد. همچنین ارتباط نهضت سواد‌آموزی باید با سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دیگر به ویژه وزارت کار و کشاورزی بیش‌تر شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای تکمیل آمار و بانک اطلاعات اسمی بی‌سوادان آمادگی داریم و همه بخش‌های وزارتخانه موظف به همکاری هستند، برای معلمانی که با سوادآموزی همکاری ‌داشته باشند امتیازی را در نظر می‌گیریم و با جایگزین کردن نیروها و کارشناسان آموزش و پرورش، مشکل کمبود نیرو را مرتفع خواهیم کرد.

فانی بازگشت به بی‌سوادی را بحثجدی دانست و گفت‌: اگر لازم است با انتشار یک ویژه نامه‌ یا هفته نامه باید جلوی آن گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان صحبت‌های خود اظهار کرد: مقام معظم رهبری به دفعات درباره سواد‌آموزی تذکر داده‌اند و شأن ایشان اجل از این است که یک مساله را چند بار تذکر دهند و باید به فرمایشات ایشان توجه جدی و کاربردی صورت گیرد.

وی افزود: باید مطالعه و بررسی شود که چگونه میتوان از تمام ظرفیت، پتانسیل، تخصص و فضای آموزشی در آموزش و پرورش به ویژه ۱۰۵ هزار مدرسه موجود در کشور استفاده کرد و تأکید کرد: تمام آموزش و پرورش در اختیار نهضت سوادآموزی کشور است.