از ادعای بابک زنجانی تا قول‌های نهاوندیان
گروه اجتماعی-

نماینده پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در مورد اقدامات دولت‌های دهم و یازدهم در مورد دانش اموزان شین آباد به افکار نیوز گفت: در حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد ۲۸ دانش اموز آسیب دیدند که ازاین تعداد دونفر فوت شدند و ۲۶ نفر نیز نجات پیداکردند که در دولت احمدی‌نژاد بیمه ۶۰ میلیون تومانی عمر به حسابشان واریز شد و دو دیه نقدی نیز به خانواده‌هایی که دخترشان فوت شد پرداخت کردند که در دولت یازدهم یک بیمه عمر دیگر از طرف بیمه ایران که گفته‌اند ۷۲ میلیون تومان است و فعلا ۵۲ میلیون تومان آن وصول شده است به حساب این دانش آموزان واریز شده است.

به گزارشافکارنیوز؛رسول خضری گفت: دیه نقدی این اشخاص با توجه به درصد سوختگیشان تا سقف ۷۶ میلیون تومان پرداخت شده است که این پول جدای از دو بیمه عمری است که به این دانش آموزان داده شده است.
وی افزود: طبق آماری که به ما داده‌اند تمامی هزینه‌های درمان، اسکان و ایاب و ذهاب این دانش آموزان بالغ بر ۱۲میلیارد تومان است که البته از امروز نیز عمل‌های جراحی آن‌ها آغاز می‌شود.

نماینده پیرانشهر تاکید کرد: علاوه برهزینه‌های درمانبیمارستان یک پول اضافه‌ای برای ارائه خدمات vip نیز باید پرداخت شود که این پول بیمارستان نیست و این پول با توجه به صحبت‌های که ما با تیم جراحی این دانش آموزان انجام دادیم باید پرداخت شود و در واقع دکتر فاطمی و دکترامامی تیم جراحی این دانش آموزان معتقدند که برای اینکه خدمات بیشتری به این دانش آموزان ارائه شود و بهتر به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود و این دوپزشک خودشان شخصا کارهای جراحی این دو دانش اموز را بدون سپردن وضعیت آن‌ها به دانشجویان انجام دهند باید یک پول اضافه‌ای به بیمارستان پرداخت شود که این مبلغ برای هرسال یک میلیارد تومان برآورد شده است و یک پروسه پنج ساله را تعریف کرده‌اند که این هزینه برای این ۵سال، ۵ میلیارد برآورد شده است.

وی با بیان اینکه این هزینه برای ۱۲ نفر دانش اموزآسیب دیده است گفت: در حال حاضر معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریس جمهور، آقای نوبخت یک میلیارد و نیم واریز کرده‌اند که با این پول سه نفر از این دانش اموزان امروز در بیمارستان محب فاطمه زهرا(س) بستری شده‌اند و عملیات جراحی آن‌ها از امروز آغاز می‌شود.

خضری تاکید کرد: من ۵ سال زمان را برای بهبودی کامل این دانش آموزان کافی نمی‌دانم زیرا این دختر‌ها در حال رشد هستند و به سن بلوغ که می‌رسند به عمل‌های جراحی بیشتری نیاز دارند و قطعاً پروسه بهبودی کامل ان‌ها زمان بیشتری نیاز است.

وی با اشاره به عیادت نهاوندیان از دانش آموزان آسیب دیده و خانواده‌های آن‌ها در باشگاه فرهنگیان در روز پنج شنبه هفته گذشته گفت: دو خواسته‌ای که برای ما و خانواده‌ها مهم بود بهترین درمان و بهترین پزشک برای بهبودی این عزیزان بود و دومین خواسته‌مان نیز این بود که مستمری خوب به اسم همین دختر خانم‌ها در نظر گرفته شود که ماهیانه درآمدی داشته باشند که آقای نهاوندیان قول دادند که انجام دهند.

خضری خاطرنشان کرد: البته دولت دهم مصوب کرده است که متعهد به درمان این دانش اموزان چه خارج و چه در داخل ایران است ومن این نکته را به آقای نهاوندیان یادآور شدم که آقای نهاوندیان قول دادند مصوبه دولت دهم مورد قبول دولت یازدهم هم قرار بگیرد.

وی با اشاره به جلسه خود با وزیر بهداشت گفت: وزیر بهداشت تاکید دارد که ریس انجمن جراحان پلاستیک کشور تیمی را تشکیل دهد تا این دانش آموزان را در هر مرکزی چه دولتی چه خصوصی و چه در داخل و چه خارج کشور درمان کنند و اتفاقاً وزیر با اولیاء نیز مفصل تلفنی صحبت کرد و اولیاء در این تماس اصرار داشتند که این دانش اموزان در بیمارستان محب حضرت فاطمه زهرا(س) تهران و توسط دکتر فاطمی و دکتر امامی که ریس و عضو تیم جراح پلاستیک هستند درمان شوند.

وی در مورد ادعایبابک زنجانیبرای کمک به درمان این دانش آموزان گفت: ما مخالف کار مثبت کسی نیستیم ولی وی بنا به مباحثپررنگی که دارد اگر هم می‌خواهد کمکی کند به اسم بیمارستان و هر بیمارستانی که می‌خواهد پول واریز کند زیرا ما بیمارستان دولتی که مشکلات عدیده داشته باشد کم نداریم.

خضری تاکید کرد: بابک زنجانی با توجه به وضعیتی که دارد معلوم نیست فردا یا در آینده بیرون از زندان باشد یا داخل زندان بنابراین بهتر است وقتی این ادعا را بکند که پولی به حساب این عزیزان واریز کرده باشد.