ضرورت رمزگذاری برای تبلت‌ و رایانه‌

به گزارشافکارنیوز،تعیین رمزعبور مناسب برای کامپیوتر، اسمارت فون، تبلت و … امری بسیار مهم است و با توجه به اینکه این لوازم از وسایل شخصی به شمار می‌روند بسیاری از کاربران با تکیه بر این موضوع، تنظیمات مربوط به ایمیل و حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی را روی این دستگاه ها طوری تنظیم می‌کنند که به محض روشن شدن و اتصال به اینترنت وارد این حساب‌ها شوند.

این موضوع گرچه سبب سهولت افراد در چک کردن سریع رایانامه‌ها و … شده است اما می تواند صدمات جبران ناپذیری را به کاربر وارد کند چراکه با یک حواس پرتی نابه‌جا و جا گذاشتن این وسایل یا گم کردنشان، فرد سوءاستفاده‌گر می تواند به همه اطلاعات شخصی و حساب‌های کاربری آنان دسترسی پیدا کند.

همچنین با توجه به اینکه دسترسی به ایمیل‌ها با این شیوه بسیار راحت و سهل است دیگر نیاز نیست که برای ورود به سیستم فرد سوءاستفاده کننده حتما یک غریبه یا هکر باشد و یکی از همکلاسی‌های دانشگاه یا دوستان نیز می توانند به راحتی از عکس ها و فایل های شخصی موجود در سیستم استفاده نابه‌جا کنند.

برای جلوگیری از اینگونه مشکلات، باید کاربران یک رمزعبور مناسب برای کامپیوتر، تبلت و گوشی تلفن همراه خود تعیین کنند و توصیه می‌شود که این رمزعبور ترکیبی از اعداد، حروف باشد.

همچنین استفاده از از کلمات و نامهای رایج و قابل حدس مانند تاریخ تولد و ... از رمزهاییست که به سرعت قابل شناسایی است و خیلی راحت امنیت کاربران را به خطر میاندازد.