دستاورد فمینیسم؛ تبدیل زن به یک کالا

به گزارشافکارنیوز،کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در خصوص مصوبات شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در زمانی که مقام معظم رهبری به عنوان رئیس جمهور، مدیریت شورای عالی انقلاب فرهنگی را به عهده داشتند، معظم‌له همواره به موضوعات مربوط به زنان وخانواده عنایت ویژه‌ای داشتند و این نگاه ویژه در زمان رهبری ایشان نیز استمرار یافت و تحکیم هم شد.

وی ادامه داد: بنابراین نگاه و به منظور توجه جدی به موضوع خانواده و زن در سیاستگذاری کلان فرهنگی ایشان دستور تشکیل شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده را در ذیل شوای عالی انقلاب فرهنگی صادر فرمودند و رئیس این شورا از آن زمان تاکنون عضو حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است و با توجه به این نگاه راهگشا شما می‌بینید که هیچ عرصه‌ای در موضوع زن و خانواده وجود ندارد که نسبت به آن سیاستگذاری نشده ‌باشد.

خزعلی اظهار داشت: در نظام اسلامی در عالی‌ترین مرکز فرهنگی کشور، موضوع زن و خانواده مورد سیاستگذاری و برنامه‌ریزی واقع می‌شود به عنوان مثال منشور حقوق و تکالیف زنان در ۱۴۸بند به تصویب رسیده‌ ست در حالی که دنیا در این مورد از یک منشور با ۱۶ بند استفاده می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در کنوانسیون رفع اشکال تبعیض از زنان، زن صرفاً به عنوان موجودی نگریسته می‌شود که باید حمایت شود در حالی که فرهنگ اسلامی می‌گوید زن به عنوان موجودی که در کسب کمالات معنوی هیچ ناتوانی ندارد، باید پا به پای مرد نردبان تکامل و ترقی را طی کند و به سمت خدا سیر کند.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود: ۹۰ درصد حقوق زن و مرد مساوی، مشابه و برابر است و برای آن ۱۰ درصد تفاوت‌هایی که مشاهده می‌شود دلایل متقن و کافی جود دارد که برای رشد و کمال زن و مرد لازم و ضروری است.

خزعلی ادامه داد: مجموعه تصویب شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنایت به حکمت بالغه الهی در تدبیر حیات اجتماعی انسان زن را موجودی در کنار مرد و نه در مقابل آن دیده ‌است و اگر بر اثر سنت‌های غلط به زنان در طول تاریخ ظلم و ستم رفته‌است، پیامبران الهی و در راس آن‌ها پیامبر اسلام(ص) اولین کسانی بوده‌اند که در مقابل این ستم‌ها قد برافراشته‌اند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: امروز جهان غرب و فمینیست‌‌های حامی آن باید با شرمساری به این سؤال پاسخ دهند که دستاورد آن‌ها جز تبدیل زن به یک کالا و حیوانی که تنها باید از بدن او در راستای ارضای شهوت جنسی مرد استفاده شود، ‌چه بوده‌است؟.

خزعلی ادامه داد: سیاست‌های تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده که در آن همه ابعاد موضوع مورد بررسی جامع قرار گرفته‌است، یکی دیگر از سیاست‌های مصوب شوای عالی انقلاب فرهنگی درحوزه خانواده است و سیاست‌های عفاف و حجاب به عنوان اصلی‌ترین عامل صیانت از خانواده یکی‌دیگر از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی اظهار داشت: در نقشه جامع علمی کشور برای توسعه حضور فعال زنان در فعالیت‌های علمی مصوباتی وجود دارد، که تحکیم و ارتقای نقش و جایگاه خانواده در تعلیم و تربیت از آن جمله است. طبق این سیاست خانواده باید با فراهم نمودن زمینه تعلیم و تیربیت درست به روند رشد علمی کشور خدمت رسانی کند.

خزعلی افزود: موضوع جمعیت هم از دستاوردهای دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در مورد آن به تفصیل سخن گفته شده‌است.

وی در خصوص اینکه چرا مصوبات شورای فرهنگی زنان در مواردی اجرا نمی‌شود گفت: مقام معظم رهبری بارها بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرده‌اند و برخورد با تخلف و عدم اجرایی شدن برنامه ها هم در دستور کار شورا هست. اگر بخواهیم روی برخی مصوبات دست بگذاریم که چرا اجرایی نشده‌اند، باید بگوییم که در سه قوه هم این وضعیت وجود دارد و نظرات قانون‌گذار تأمین نمی‌شود. چون در حین اجرا و در مدیریت‌های میانی دستخوش تغییر و اعمال سلیقه می‌شود ولی با نظارت می‌توان این روند را کنترل کرد.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان ادامه داد: برنامه جدی ما پیگیری برای یک آموزش فراگیر برای ارتقای جایگاه خانواده در تمام سطوح از مهدکودک تا دانشگاهها است و ما می خواهیم یک ساختار مناسب برای حمایت خانواده، زن و کودک و تربیت در نسل آینده داشته باشیم. این موضوع جزء رهنمود مقام معظم رهبری است، برای خانواده، زنان و کودکان باید ساختاری فرا بخشی و دارای مدیریت سطح کلان و نظارت و پایش بر سایر وجود داشتهباشد که ستاد ملی زن و خانواده از این جایگاه برخوردار است.