با لکسوس GS ۳۰۰h مدل ۲۰۱۴ آشنا شوید + عکس

به گزارش افکارنیوز، نسل قدیم لکسوس GS دچار کمی بحار هویت بوده است، زیرا از یک جهت باید آنرا رقیپ ژاپنی برای پانمرا و دیگر خودروهای این کلاس جدید می دانستیم منند مرسدس نسل قدیم CLS و از طرف دیگر نسل قدیم از نظر طراحی حتی در برابر پورشه نیز طراحی ضعیف و دلنشینی نداشت و تنها به دلیل قیمت و دوام و کیفیت قطعات نسبت به هزینه پرداختی، مردم اکثر تمایل به خرید این خودرو داشته اند.

حال در نسل جدید همه چیز متفاوت گردیده است، طراحی بسیار زیبا و دل فریب این خودرو چنان چشمان آدمی را به خود خیره می شازد که شاید کمی زمان برده و از دیدن این رقیب جدید مرسدس CLS و پورشه پانامرا دست بکشید. این طراحی با جلو پنجره ای خشن شروع گردیده و به بدنه ای دلنشین رسیده که با خطوط موج دار زیبایی کاپوت و بدنه با یکدیگر ترکیب می شوند، در نهایت نیز به انتهای خودرو با طراحی لوکس و اسپرت می رسیم که تمام عناصری که دنبال آن هستیم را در این طراحی می توان پیدا نمود. البته طراحی متفاوتی به مانند مرسدی و BMW را هرگز در این مهم تجربه نمی کنید، اما با توجه به برند و هزینه ای که پرداخت می کنید، طراحی مناسبی را بدست خواهید آورد.

برای سیستم پیشرانه لکسوس GS ۳۰۰h یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی با سیستم هوشمند تغییر زمان بندی باز شدن سوپاپها یا همان VVT - i و راندمان بالا در نظر گرفته شده که ۱۷۸ اسب بخار نیرو را در دور موتور ۶۰۰۰ و ۲۲۱ نیوتن متر گشتاور را در دور موتور ۴۲۰۰ تا ۵۴۰۰ در اختیار راننده خویش قرار می دهد. با کمک موتورهای الکتریکی، مجموع نیروی تولیدی م. ت. بنزینی و موتور الکتریکی به ۲۹۹ اسب بخار می رسد.

نیرو از طریق گیربکس با ضریب متغیر پیوسته ECVT به چرخهای عقب انتقال داده می شود تا از طریق کنترل الکترونیکی در خدمت چرخها قرار گیرد.

تولید گازهای آلاینده در لکسس GS ۳۰۰h به ۱۰۹ گرم در هر کیلومتر و مصرف سوخت آن نیز ۴.۷ لیتر در صد کیلومتر رسیده است . ارقامی که می تواند برای یک خودروی لوکس در این کلاس بسیار جذاب باشد .