به گزارش افکارنیوز، رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به بارش برف در بیشتر نقاط کشور گفت: رانندگان تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

سردار اسکندر مومنی که برای‌ شرکت در کنگره ۱۰ هزار شهید مازندران به این استان سفر کرده است ظهر امر‌وز در جمع خبرنگاران با اشاره به نامساعد بودن وضعیت جوی در روزهای پایان تعطیلات افزود: افرادی که قصد برگشت از سفر خود را دارند، مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار پلیس در کشور در کنار نیروهای امدادی در جاده‌ها آماده ارائه خدمات به مسافران هستند، تصریح کرد: این نیروها در ۱۱۰ نقطه و گردنه‌های برف‌گیر کشور حضور دارند.

رئیس پلیس راهور کشور با اعلام اینکه به همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای رانندگان در جاده‌ها ضروری است، گفت: هر لحظه به دلیل بارش برف امکان مسدود شدن جاده‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه اطمینان خاطر سالم بودن وسیله نقلیه نیز یکی از مواردی است که رانندگان باید به آن توجه کنند، ابراز داشت: اطمینان از سالم بودن خودرو و تجهیزاتی مانند ترمز خودروها، برف باکن و وسایل گرمایشی از مواردی است که باید برای رانندگی در زمستان به آن توجه شود.

مومنی از رانندگان خواست که زمان بیشتری را برای بازگشت از سفر اختصاص دهند و خاطر نشان کرد: با توجه به بارش برف و بوران از مردم تقاضا می‌شود از سفرهای غیر ضروری جلوگیری کنند.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر در شمال، شمال شرق و غرب کشور شاهد برف و باران هستیم، متذکر شد: در این شرایط جوی رانندگی بدون زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مسیر نیست.