فارس نوشت:
سومین جشن بهبودیافتگان سرطان پستان صبح امروز در تالار ابن‌سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران با شعار تشخیص زودرس، درمان موفق و بهبود کیفیت زندگی با حضور جمعی از بهبودیافتگان برگزار شد.

در ابتدای این همایش مهدی حسینیان دبیر اجرایی همایش ضمن قرائت پیام رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به تشریح برنامه‌های همایش و ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز بیماری‌های پستان جهاد دانشگاهی وابسته به پژوهشکده سرطان پستان پرداخت.

حسینیان در ادامه ضمن اشاره به سابقه فعالیت‌های این مرکز اظهار داشت‌: ‌این مرکز در سال ۷۵تاسیس شده و تا کنون نزدیک به ۸۵هزار بیمار تحت ویزیت و مشاوره قرار گرفته‌اند که تمامی پرونده‌های بیماران به صورت مکانیزه برای انجام کارهای پژوهشی در دسترس است.

وی در ادامه افزود: روزانه نزدیک به ۲۰۰تا ۳۰۰نفر مراجعه داریم که بالای ۵۰ نفر از مراجعین برای اولین بار به این مرکز مراجعه می‌کنند؛ از این تعداد ۳۰ تا ۴۰ درصد از شهرستانهای مختلف به این مرکز مراجعه می‌کنند.

حسینیان مراجعه به هنگام را از عوامل بهبود کامل دانست و گفت: در این مرکز بیمارانی که مراجعه به هنگام دارند قابلیت کنترل ۱۰۰درصد بیماری در آنان فراهم است.

وی در ادامه با اشاره به امکانات مناسب این مرکز افزود: امکانات این مرکز شامل انواع کلینک‌های جراحی، زنان، مشاوره، ژنتیک، روان‌شناسی، روان‌پزشکی، پیگیری، تصویربرداری سونوگرافی و ماموگرافی، و اتاق‌های عمل جراحی با تمامی امکانات کامل کلینک‌های شیمی‌درمانی و کلینک درمان ورم لنفاوی است.

حسینیان از بهره‌برداری دستگاه پیشرفته ماموگرافی دیجیتال این مرکز در خرداد ماه خبر داد و گفت: صدای مشاور رایگان بیماری‌های پستان با بهره گیری از کادر مجرب با شماره تلفن ۶۶۴۰۴۰۲۰-۰۲۱ آماده پاسخگوی به سوالات مختلف در زمینه این بیماری و همچنین شماره تلفن نوبت‌دهی جهت مراجعه حضوری ۶۶۴۰۴۰۵۰-۰۲۱ می‌باشد.

علایم بیماری سرطان پستان
آسیه الفت‌بخش جراح و مدیر گروه پژوهشی بیماری‌های پستان در این همایش در خصوص علایم سرطان پستان گفت: وجود انواع توده، بروز درد، ترشح از نوک سینه و علایم پوستی از عمده علامت‌های بیماری‌های پستان هستند که در صورت بروز هر یک از این موارد، بیمار باید به پزشک مراجعه کند.

وی اظهار داشت: وجود درد شایعترین علت مراجعه به پزشک است و در اغلب موارد نه تنها نشانهای از یک بیماری بدخیم نیست بلکه یک مورد طبیعی است که خود به خود ویا با مصرف دارو بهبود می یابد و تنها در ۷ تا ۱۰ درصد موارد وجود درد نشانه ای از علائم سرطان است که برای کسب اطمینان باید به پزشک مراجعه شود.