آمار اسف بار واردات واکسن فلج اطفال

به گزارشافکارنیوز،رسول خضری عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با اشاره به جلسه کمیسیون متبوعش با نمایندگانی از مسئولان سازمان واکسن‌سازی و داروی رازی اظهار داشت: در این جلسه مسئولان سازمان واکسن و داروسازی رازی مهمان کمیسیون بودند و مقرر شد کمیته‌ای از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس با انجام بازدید میدانی از سازمان واکسن و داروسازی رازی مشکلات این سازمان را به کمیسیون گزارش کنند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه سوال نمایندگان از مسئولان سازمان واکسن‌سازی و داروی رازی این بود که چرا با داشتن ۸۰ سال سابقه در زمینه واکسن سازی وابستگی به واردات باید وجود داشته باشد٬ افزود: در این باره بحث‌های جدی مطرح شد که نتیجه بررسی‌ها به انجام گزارش میدانی از این سازمان موکول شد.

خضری با یادآوری توضیحات مسئولان سازمان داروسازی و واکسن سازی رازی٬ به خانه ملت گفت: قدیمی بودن ساختمان٬ ضعف مدیریتی و کمبود بودجه از جمله ضعف‌ها و مشکلاتی بودند که از سوی مسئولان این سازمان مطرح شد.

وی با بیان اینکه آخرین دوز داروی واکسن وارداتی به کشور ۱۰ میلیون دوز واکسن فلج اطفال بوده که این آمار اسف بار است٬ افزود: کمیسیون بهداشت مجلس به جد پیگیر کاهش مشکلات سازمانهای واکسنسازی است.