ورود ۹ قلم داروی جدید به لیست بیمه

به گزارشافکارنیوز،محسنی بندپی صبح امروز در حاشیه دومین کنگره ملی آموزش بیمار در جمع خبرنگاران در مورد فعالیت‌های جاری سازمان بیمه سلامت گفت: در حال جمع‌آوری اطلاعات بیمه‌ای بیمه شدگان هستیم که امیدواریم تا پایان دی به نتیجه برسد و پس از آن یکسان‌سازی اسناد پزشکی، خرید راهبردی را در دستور کار داریم.

وی با تأکید بر اینکه، دستیابی به یکپارچه‌سازی صندوق‌های بیمه تجربه موفقی در دنیا بوده افزود: سازمان بهداشت جهانی هم بر این امر تأکید دارد و تجربه موفق در کشورهای مختلف این امر را تأیید می‌کند.

وی به این نکته اشاره کرد: بنا داریم تا خدمات پایه بیمه سلامت را بازنگری کنیم.

رئیس سازمان بیمه سلامت در مورد پوشش داروهای ناباروری گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ۱۰ تا ۱۵ درصد زوج‌ها نابارورند. معتقدیم درمان ناباروری اقدام لوکسی نیست چرا که ۴۰ درصد این افراد به تزریق داروهای هورمونی نیاز دارند که چیزی حدود ۷۵۰ میلیون تا هزار میلیارد تومان هزینه در پی دارد که به مرور باید پروتکل‌هایی را تدوین کنیم و با امکانات مالی موجود آنها را پوشش دهیم.

* ورود ۹ قلم داروی ناباروری به سامانه بیمه


به گفته محسنی بندپی، طبق تصمیماتی که در معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت انجام شده ۹ قلم داروی ناباروری را تحت حمایت قرار می‌دهیم و فکر می‌کنم تا ۲۶ دی امسال این داروها در لیست سامانه بیمه با قیمت سال قبل قرار می‌گیرد.

وی در مورد پوشش روش‌های درمانی ناباروری گفت: با توجه به امکانات مالی کشور و سیاست‌های جمعیتی باید این مسئله را به مرور حل کنیم چرا که تحمیل بار مالی به سازمان‌های بیمه‌گر سبب می‌شود تا برخی مردم از خدمات محروم شوند. نظر ما این است که همه ۷۵ میلیون نفر جمعیت از خدمات بیمه بهره‌مند شوند و باید عدالت در سلامت را اجرا کنیم.

* ۵ درصد جامعه ۳ دفترچه بیمه دارند / ۱۳ میلیون ایرانی بیمه نیستند


رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان در مورد بیمه شدن همه مردم نیز گفت: طبق آمارهای ما ۵ درصد جامعه ۲ تا ۳ دفترچه بیمه دارند و از آن طرف ۱۶.۶ درصد جمعیت نیازمند و حاشیه‌نشین که ۱۱ تا ۱۳ میلیون نفر کشور را شامل می‌شود هیچ بیمه‌ای ندارند.

وی ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیشنهاد کرده تا از محل هدفمندی یارانه‌ها برای پوشش بیمه‌ای این افراد استفاده کنیم که می‌تواند از یارانه نقدی هم بهتر باشد و به محض تصویب قانون آمادگی اجرایی کردن پوشش بیمه‌ای را داریم.

* دارو و خدمات تشخیصی ۴۶ درصد منابع بیمه را مصرف می‌کند


محسنی بندپی در مورد نقش آموزش بیمار در کاهش بار و هزینه - اثربخشی بهتر داروها گفت: اعتقاد ما این است که یک دلار سرمایه‌گذاری در آموزش ۴ دلار منافع مالی برای بیمه‌ها در پی دارد چرا که تغییر سبک زندگی مردم و غربالگری هم سلامت مردم را ضمانت می‌کند و هم بار مالی را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مصرف دارو، تجهیزات پزشکی و تصویربرداری‌ها ۴۶ درصد منابع بیمه‌ای را به خود اختصاص داده در حالی که این رقم در همه جای دنیا ۳۲ درصد است.

دومین کنگره ملی آموزش بیمار ۱۷ تا ۲۰ دی در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) با حضور مدیران بیمارستانی و متخصصان حوزه سلامت برای ارائه راهکارهای آموزش بیمار در حال برگزاری است.