آتش خفته در خانه بیدار شد

به گزارشافکارنیوز،در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر مشاهده دود و آتش از یک منزل مسکونی، که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، ساعت ۰۲:۲۳ دقیقه بامداد امروز آتش نشانان ایستگاه ۷۹ را به فلکه سوم دولت آباد، خیابان پنجاه و دوم اعزام کرد.

علیرضا صمدزاده فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه در این باره اظهار داشت: در محل حادثه یک انباری به مساحت ۶ متر مربع که محل نگهداری لوازم اسقاط منزل و هیات مذهبی بود دچار آتش سوزی شده و شعله های سرکش آتش به سرعت در حال سرایت به طبقه زیرین پشت بام(طبقه ۴) بود.

وی افزود: آتش نشانان در راستای ایمن سازی محل حادثه، اقدام به قطع جریان برق و گاز ساختمان کرده و با استفاده از دستگاه تنفسی و لوله های آبدهی وارد پشت بام شده و آتش سوزی را در انباری مهار کرده و از سرایت آن به طبقات دیگر جلوگیری کردند.

صمدزاده علت این حادثه را روشن ماندن گاز پیك نیكی در مجاورت مواد قابل اشتعال كه منجر به انتقال حرارت به آنها و شعله وری و سرایت به اطراف شده بود اعلام كرد و گفت:به شهروندان گرامی توصیه می شود قبل از ترک خانه و محل کار از خاموش بودن وسایل گرمازا و رعایت فاصله این وسایل از مواد قابل اشتعال اطمینان حاصل كنند تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.