پنجشنبه روز کاری معلمان ابتدایی نیست

به گزارشافکارنیوز،مهدی نوید ادهم گفت: مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در زمینه ساماندهی زمان آموزش به قوت خود باقی است و این مصوبه با تجزیه و تحلیل زمان آموزش در کشور و همچنین بر اساس مطالعه تطبیقی در سایر کشورها و همچنین بررسی وضعیت تازه کاری معلمان در نظر گرفته شده است، همان پنج روز است.

وی افزود: تنوع‌بخشی به محیط‌ های یادگیری و عدم انحصار یادگیری به کلاس درس و مدرسه در ساماندهی زمان آموزش طراحی شده و قبل از اجرا بر اساس کار پژوهشی و تحقیقی نظرات مدیران و معلمان و کارشناسان و دانش‌آموزان در این باره اخذ شده است. لذا بر اساس این مصوبه دانش‌آموزان دوره ابتدایی پنج روز در هفته در مدرسه حضور پیدا می‌کنند و جدول برنامه درسی آنها نیز پنج روزه تنظیم می‌شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: روز ششم یا همان پنجشنبه به هیچ وجه در مصوبه به عنوان روز تعطیل قلمداد نشده و این موضوع را بارها آموزش و پرورش اعلام کرده است.

نوید ادهم ادامه داد: روزپنجشنبهزمانی است که باید با مشارکت خانواده‌ها، دانش‌آموزان بتوانند فعالیت‌های بازبینی دروس خود را داشته باشند. همچنین این روز برای موارد فوق برنامه از جمله برنامه‌های فرهنگی، هنری، تربیتی و ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که دانش‌آموزان ابتدایی نیاز دارند آنچه را که طی پنج روز در مدرسه یاد گرفته‌اند، بار دیگر بازخوانی کرده و تکالیف خود را انجام دهند.

وی تاکید کرد: روز جمعه باید روز استراحت دانش‌آموزان برای تجدید قوا جهت آغاز هفته جدید در مدارس باشد و بر همین اساس این مصوبه به قوت خود باقی است و برنامه درسی دانش آموزان ابتدایی پنج روزه خواهد بود.

دبیرکل شورای عالیآموزش و پرورش تاکید کرد: بر همین اساس روز کاری معلمان ابتدایی نیز طبق این مصوبه پنج روزه تعیین شده و شش روزه نخواهد شد.