دستگیری آخرین عضو باند سارقان به عنف

به گزارشافکارنیوز،در ادامه رسیدگی به اقدامات مجرمانه اعضای گروه زورگیری و سرقت های به عنف به سرکردگی " سعید. ف " که به همراه همدستانش و با مشارکت چند زن جوان به شیوه های مختلف اقدام به زورگیری در پوشش مسافرنما و مسافربرنما و همچنین زورگیری از مغازه های منطقه نازی آباد در سطح شهر کرده و در زمان دستگیری نیز یک قبضه اسلحه کمری از خود وی کشف و توقیف شده بود، دستگیری آخرین عضو این گروه به نام " شاهین. ن " ۲۳ ساله در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه متهم، کاراگاهان پایگاه پنجم با مراجعه به محل سکونت شاهین در شهر جدید پرند اطلاع پیدا کردند که وی پس از اطلاع از دستگیری سایر همدستانش از محل سکونتش متواری و در حال حاضر مخفی شده است.

همزمان با انجام اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه شاهین، بررسی سوابق وی نیز در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد که وی یکی از مجرمین سابقه داری است که پیش از این بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف زورگیری، سرقت خودرو، اقدام علیه امنیت ملی و … دستگیر و روانه زندان شده است.

با بررسی اعترافات سایر اعضای گروه مشخص شد که شاهین در بسیاری از سرقت های به عنف از جمله سرقت یک دستگاه خودرو تاکسی سمند، سرقت مسلحانه از یک منزل مسکونی واقع در شهر کرج، سرقت به عنف یک دستگاه پژو، سرقت به عنف یک دستگاه خودرو سواری لیفان، سرقت مسلحانه یک دستگاه موتورسیکلت در منطقه یاغچی آباد و به همراه سعید حضور داشته است.

کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه شاهین در منطقه یافت آباد شده و در حالیکه متهم قصد داشت تا از طریق پشت بام منازل از دست مأموران متواری شود وی را با تیراندازی دستگیر و برای انجام تحقیقات به پایگاه پنجم آگاهی منتقل کردند.

شاهین پس از انتقال به پایگاه پنجم آگاهی در اظهاراتش صراحتا به مشارکت در سرقت های به عنف و همچنین سرقت دهها دستگاه خودرو سواری در سطح شهر تهران اعتراف کرد. وی در قسمتی از اظهاراتش و در خصوص نحوه سرقت خودرو سمند تاکسی به کاراگاهان گفت: در خیابان سرسبیل به همراه سعید و محمد(یکی دیگر از اعضای گروه) با یک دستگاه خودرو پراید مسروقه در حال چرخیدن در خیابان بودیم که یک دستگاه خودرو تاکسی سمند از داخل حیاط یک خانه خارج و راننده آن برای بستن درب منزل از ماشین پیاده شد. زمانیکه راننده ماشین را به صورت روشن رها و به سمت درب منزل رفته، به سمت ماشین رفتیم و سعید در یک لحظه پشت فرمان ماشین نشست و به سرعت از محل متواری شدیم.

شاهین در خصوص زورگیری یک دستگاه موتورسیکلت zx د رمنطقه یاغچی اباد نیز به کارآگاهان گفت: به همراه سعید در داخل مغازه بودیم که متوجه صدای یک دستگاه موتورسیکلت مدل ZX شدیم؛ بلافاصله با ماشین سرقتی به دنبال موتورو رفته و من با ماشین مسیر حرکت وی را مسدود کردم و سعید نیز از ماشین پیاده و اسلحه را روی کمر راننده گذاشت و موتور را سرقت و از محل دور شدیم.

سرهنگ کارآگاه گزافی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به انتشار خبر دستگیری اعضای گروه و انتشار تصاویر متهمان در رسانه ها گفت: خوشبختانه با اطلاع رسانی مناسبی که از سوی اصحاب رسانه در خصوص این پرونده انجام شد، دهها مالباخته و شاکی با مراجعه به پایگاه پنجم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی اعضای این گروه خشن بویژه متهم اصلی پرونده سعید کرده اند و در حال حاضر پرونده های مختلفی با موضوعات زورگیری از اماکن تجاری، زورگیری خودرو در پوشش مسافر، زورگیری از شهروندان در پوشش مسافرکشی، سرقتهای مسلحانه و همچنین اقدام به آدم ربایی و آزار و اذیت برای متهمان پرونده تشکیل شده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به اعترافات متهمان در خصوص مشارکت شاهین در جرایم مختلف گروه و همچنین اعترافات صریح خود متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصویر این متهم نیز از سوی بازپرس محترم شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران شد. تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند میتوانند برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.