پدر پسرکش پس از ۴ سال در دام پلیس

به گزارشافکارنیوز،داوود رسولی‏فر ظهر امروز در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: به دنبال دریافت خبر یک مورد درگیری منجر به جرح در نخستین روز شهریور ماه سال ۱۳۸۸ در یکی از روستاهای سمنان، ماموران پلیس به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان افزود: پس از بررسی موضوع، مشخص شد که فردی ۵۷ ساله از اتباع افغانستان با چاقو، پسرش را به شدت مجروح کرده و سپس متواری شده است.

وی با بیان اینکه مضروب پس از چند روز به علت شدت ضربات وارده در بیمارستان فوت کرد، گفت: پیگیری ویژه این پرونده در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

رسولی‏فر افزود: پرونده قتل در این زمینه تشکیل و با دلایل و مستندات مربوطه به بازپرسی شعبه دوم دادسرای عمومی سمنان ارجاع و تصویر و مشخصات قاتل برای همه رده‌های پلیس آگاهی استان سمنان و سراسر کشور ارسال شد.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان تصریح کرد: پس از بررسی کامل و تحقیقات به عمل آمده که پلیس آن را به صورت تخصصی در استان سمنان انجام داد، مشخص شد که قاتل پس از ارتکاب جرم، محل زندگی خود را به مقصد نامعلومی ترک کرده است.

وی با اشاره به ادامه تحقیقات و پیگیری مستمر و خستگی‌ناپذیر ماموران پلیس اظهار کرد: خبر مراجعه مجدد قاتل فراری پس از چهار سال به منزلش، سر نخ جدیدی بود که جان دوباره‌ای به این پرونده قدیمی بخشید.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان ادامه داد: تیم ویژه‌ای از ماموران ویژه آگاهی این استان به روستای محل زندگی قاتل اعزام شدند و در عملیاتی غافل‌گیرانه و ضربتی، قاتل فراری را در منزلش دستگیر کردند.

رسولی‌فر از تحقیقات تکمیلی پلیس و اعتراف قاتل خبر داد و گفت: پدر قاتل و پسر مقتولش به مصرف مواد مخدر صنعتی اعتیاد داشتند و آغاز درگیری و نزاع منجر به قتل آنها پس از مصرف مواد مخدر رخ داده است.

وی گفت: قاتل فراری در این مدت در مناطق مختلف کوهستانی و دورافتاده اقامت داشته و برای نخستین بار برای اجبار دخترش به ازدواج با فردی تبعه افغان به منزل مراجعه کرده بود.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان اعتیاد به مواد مخدر را مادر بسیاری از جرائم خشن به ویژه قتل دانست و گفت: این پرونده به همراه قاتل آن برای سیر مراحل قانونی به مراجعه قضایی ارجاع و قاتل روانه زندان شد.